هوش مصنوعی

گوگل ساخت تصویر افراد با هوش مصنوعی Gemini را متوقف کرد

پس از اینکه مشخص شد ابزار هوش مصنوعی Gemini گوگل تصاویر تاریخی نادرستی تولید می‌کند، غول فناوری اعلام کرد که امکان تولید تصاویر افراد توسط آن را متوقف می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ خود که در ایکس منتشر شده است، می‌گوید:

«ما درحال تلاش برای رفع مشکلات اخیر مربوط به ویژگی تولید تصویر Gemini هستیم. در طول این امر، ما امکان تولید تصویر افراد را متوقف می‌کنیم و نسخه بهبودیافته را به‌زودی منتشر خواهیم کرد.»

مشکل قابلیت تصویرسازی Gemini گوگل

کمتر از 24 ساعت قبل، گوگل به‌دلیل نادرستی برخی تصاویر تاریخی تولیدشده توسط مدل هوش مصنوعی Gemini از کاربران عذرخواهی کرده بود. ظاهرا مشکل Gemini به درخواست برخی کاربران مربوط می‌شود که در آن خواسته بودند تصویری از یک گروه تاریخی یا شخصیت‌هایی مانند «پدران بنیان‌گذار ایالات‌متحده آمریکا» طراحی کند. تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی گوگل (تصویر بالا) فاقد فرد غیرسفید‌پوست بوده است و همین موجب پیدایش نظرات تئوری‌ توطئه در شبکه اجتماعی شده است که گوگل به‌طور عمدی از نمایش افراد غیرسفیدپوست اجتناب می‌کند.

با وجود این ادعا، نشریه ورج روز گذشته در گزارش خود چندین دستور ازجمله «سناتور آمریکایی دهه 1800» را برای Gemini مطرح کرده است و در نتایج آن زنان سیاه‌پوست و بومی آمریکا نیز دیده می‌شود.

درحال‌حاضر که روند ساخت تصویر اشخاص توسط Gemini متوقف شده است، هوش مصنوعی گوگل هنگام انجام این کار پیغام زیر را به کاربران نشان می‌دهد:

«ما در تلاش هستیم تا توانایی Gemini برای تولید تصاویر افراد را بهبود بخشیم. ما انتظار داریم این ویژگی به‌زودی بازگردد و این موضوع را در یادداشت‌های به‌روزرسانی به شما اطلاع خواهیم داد.»

گوگل اولین‌بار در اوایل این ماه میلادی قابلیت تولید تصویر را به Gem‌ini (یا همان Bard سابق) اضافه کرد تا بتواند با OpenAI و مایکروسافت Copilot رقابت کند.



مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا