هوش مصنوعی

گوگل از یک بات کدنویسی هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد

گوگل قصد دارد یک بات هوش مصنوعی کدنویسی جدید برای توسعه‌دهندگان اندروید ارائه کند. در جریان کنفرانس Google I/O 2023، غول موتور جستجو اعلام کرد این ابزار که Studio Bot نام دارد، به توسعه‌دهندگان کمک خواهد کرد تا با تولید کد، رفع خطاها و پاسخ به سؤالات مربوط به اندروید، اپلیکیشن موردنظر خود را بسازند.

به گفته گوگل، این بات براساس Codey، مدل کدنویسی جدید این شرکت که از مدل زبان بزرگ PaLM 2 سرچشمه می‌گیرد، ساخته شده است. Studio Bot از زبان‌های برنامه‌نویسی کاتلین (Kotlin) و جاوا (Java) پشتیبانی می‌کند و از طریق Android Studio می‌توان به آن دسترسی داشت. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند پاسخ سؤالات خود را از آن دریافت کنند یا حتی از بات بخواهند بخشی از کدشان را اشکال‌زدایی کند.

Studio Bot

عرضه اولیه محدود هوش مصنوعی جدید گوگل

به گفته گوگل، این بات هنوز در «روزهای اولیه» خود قرار دارد، اما غول فناوری به آموزش آن برای بهبود پاسخ‌هایش ادامه خواهد داد. همچنین Studio Bot اکنون فقط از طریق کانال Canary برای توسعه‌دهندگان ایالات متحده ارائه شده و مشخص نیست چه زمانی به‌طور جهانی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید ...   آمریکا می‌خواهد صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی به چین را سخت‌تر کند

هرچند گوگل اشاره کرده که توسعه‌دهندگان برای استفاده از Studio Bot نیازی به اشتراک‌گذاری کد منبع خود با گوگل ندارند، این شرکت اطلاعات مربوط به مکالمات کاربران با این ابزار را دریافت می‌کند.

ابزار کدنویسی جدید گوگل به‌عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت در حوزه هوش مصنوعی ارائه شده است. گوگل پس از اینکه در ماه گذشته عرضه عمومی چت‌بات هوش مصنوعی Bard را آغاز کرد، به تدریج ویژگی‌های جدیدی از جمله توانایی تولید، رفع مشکل و ارائه توضیح مربوط به کدهای برنامه‌نویسی را به آن اضافه کرد.

ارائه این ویژگی‌ها در یک دستیار برنامه‌نویسی مستقل، به گوگل در زمینه رقابت با مایکروسافت و آمازون کمک خواهد کرد که هر دو این شرکت‌ها دارای ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی خود هستند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا