هوش مصنوعی

چت‌بات ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین ساخته شد

هرچند «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت کوین از حدود 12 سال پیش ناپدید شده و فعالیتی در زمینه بلاک چین نداشته است، اما اکنون دو متخصص هوش مصنوعی چت‌بات جدیدی را توسعه داده‌اند که از طریق آن می‌توان با خالق مرموز بیت‌کوین صحبت کرد.

«پیر کوربین»، یکی از برگزارکنندگان فستیوال Bitcoin FilmFest به همراه یک توسعه‌دهنده با نام «هوگو فررا»، چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی با نام Talk2Satoshi را توسعه داده‌اند که هدف آن، پاسخ دادن به سؤالات مربوط به بیت کوین و اقتصاد است.

منابع آموزش چت‌بات بیت کوین Talk2Satoshi

این مدل اساساً همان ChatGPT است که البته روی داده‌های محدودی از جمله ایمیل‌های عمومی و پست‌های انجمن ناکاموتو آموزش دیده است. همچنین از منابع دیگری مانند کتاب‌های «استاندارد بیت‌کوین»، «قیمت فردا» و فیلم The Great Reset and the Rise of Bitcoin برای آموزش آن استفاده شده و منابع بیشتری نیز در آینده به کار گرفته خواهند شد.

به‌طور کلی، پاسخ‌های چت‌بات Talk2Satoshi معمولاً در مورد آینده ارزهای فیات نامشخص است و در مورد بیت کوین امیدوارکننده پاسخ می‌‌دهد. البته بسته به نحوه مطرح کردن پرسش‌ها، می‌تواند پاسخ‌های متناقضی ارائه دهد. به‌عنوان مثال، در پاسخ به سوال «آینده بیت‌کوین چگونه است؟»، پاسخ‌های جداگانه‌ای ارائه کرد که هم «امیدوارکننده بودن» و هم «نامطمئن بودن» این رمزارز را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید ...   چت‌بات هوش مصنوعی آمازون Q برای استفاده‌های سازمانی معرفی شد

درست مانند ناکاموتو، این چت‌بات نیز در افشای هویت واقعی خود بسیار محتاط است و معمولاً پاسخ زیر را ارائه می‌کند:

«نام واقعی من چندان مهم نیست. نکته مهم تمرکززدایی از قدرتی است که بیت کوین ارائه می‌کند و پتانسیلی که برای متحول کردن سیستم‌های مالی دارد.»

نکته قابل توجهی که در انتهای مطلب باید به آن اشاره کرد، این است که برای آموزش این مدل از پیشرفت‌های اخیر بیت کوین مانند پروتکل Ordinals یا توکن‌های BRC-20 استفاده نشده است و درباره چنین موضوعاتی نمی‌تواند پاسخ‌های درستی ارائه کند.

همانطور که کوربین توضیح می‌دهد، هدف این چت‌بات نشان دادن قابلیت‌های بالقوه ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش است، بنابراین شاید استفاده از آن برای دریافت توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی در زمینه بیت کوین و ارز دیجیتال چندان منطقی نباشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا