هوش مصنوعی

هواوی برای رقابت با ChatGPT مدل PanGu Chat را راه‌اندازی می‌کند

هواوی درحال آماده‌شدن برای راه‌اندای چت‌بات خود با نام «PanGu Chat» است که مستقیماً با ChatGPT رقابت خواهد کرد. غول چینی راه‌اندازی رسمی مدل خود را برای کنفرانس توسعه‌دهندگان Huawei Cloud برنامه‌ریزی کرده است که 7 ژوئیه (16 تیرماه) برگزار می‌شود.

توانایی و قابلیت‌های مدل PanGu Chat هواوی

مدل PanGu Chat توسط فریمورک MindSpore هواوی توسعه یافته است و 1.085 تریلیون پارامتر دارد که بااین‌وجود، از نظر قابلیت مکالمه با مدل GPT-3.5 قابل مقایسه است. همچنین این چت‌بات یک افزونه‌ای برای مدل PanGu هواوی محسوب می‌شود که در سال 2021 معرفی شد و سال 2022 به نسخه 2.0 ارتقا پیدا کرد. مدل PanGu شامل ماژول‌هایی برای NLP ،CV، مدل‌های محاسباتی چندوجهی و علمی می‌شود.

مدل PanGu NLP از معماری رمزگذار-رمزگشا استفاده می‌کند که می‌تواند قابلیت‌های درک و تولید را برای انعطاف‌پذیری بیشتر سیستم‌های مختلف با یکدیگر ترکیب کند. می‌توان آن را با حداقل داده‌ها و پارامترهای قابل یادگیری تنظیم کرد و برای استقرار در برنامه‌هایی مانند تجزیه‌و‌تحلیل افکار عمومی و بازاریابی هوشمند مناسب است.

PanGu CV بزرگ‌ترین مدل در صنعت محسوب می‌شود و از استخراج داده‌ها براساس تقاضا پشتیبانی می‌کند. از این مدل نیز در بازرسی هوشمند و لجستیک هوشمند می‌توان بهره برد.

بیشتر بخوانید ...   رقیب جدید ChatGPT در موبایل؛ نسخه اندروید هوش مصنوعی Pi منتشر شد

مدل دیگر PanGu هواوی برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا با دقت بالا طراحی شده است و از روش‌های هواشناسی سنتی پیشی می‌گیرد. همچنین این سیستم از ساختارها و الگوریتم‌های نوآورانه برای کاهش خطاها در پیش‌بینی مسیر طوفان استفاده می‌کند.

برای آموزش مدل PanGu از بیش از 2000 تراشه Ascend 910 استفاده می‌شود و انجام این کار بیشتر از دو ماه طول می‌کشد. هواوی منابع قابل‌توجهی ازجمله 4000 کارت GPU/TPU و حدود 135 میلیون دلار را در طول سه سال برای پشتیبانی از توسعه این مدل سرمایه‌گذاری کرده است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند مدل PanGu هواوی با قدرت محاسباتی و استعداد قابل‌توجه خود، خیلی سریع می‌تواند به‌عنوان مدل پیشروی چین خودش را تثبیت کند. انتظار می‌رود اکوسیستم PanGu رشد سریعی را تجربه کند که این امر به نفع شرکت‌های اکوسیستم هواوی خواهد بود و صنایع مختلفی را با قابلیت‌های پیشرفته خود توانمند خواهد کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا