هوش مصنوعی

نسخه متمرکز بر حریم خصوصی ChatGPT احتمالاً در راه است

مایکروسافت احتمالاً در نظر دارد تا نسخه‌ای از ChatGPT را با تمرکز بر حریم خصوصی عرضه کند تا صنایعی مثل بهداشت، اقتصاد و بانکداری که تاکنون به‌خاطر ترس از افشای اطلاعات خود از این مدل‌ها استفاده نمی‌کردند، به‌سمت این بازار جذب شوند.

به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، واحد ابری آژور مایکروسافت می‌خواهد نسخه‌ای از ChatGPT را عرضه کند که روی سرورهای ابری اجرا شده و داده‌های آن جدا از داده‌های سایر کاربران نگه داشته می‌شود. داده‌های این سرورها با سیستم اصلی ChatGPT ارتباط نخواهد داشت تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود. ولی این نسخه احتمالاً 10 برابر گران‌تر از چیزی خواهد بود که درحال‌حاضر در دسترس قرار دارد.

نسخه متمرکز بر حریم خصوصی ChatGPT که احتمالاً در دنباله فصل دوم 2023 عرضه می‌شود، با هدف جلب‌نظر کسب‌وکارهایی مثل بانک‌ها، سرویس‌های مالی و مؤسسات درمانی ساخته خواهد شد. این کسب‌وکارها تاکنون به‌سمت استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی حرکت نکرده بودند، چون می‌ترسیدند که کارمندانشان به‌اشتباه اطلاعات حساس سازمان را در اختیار چت‌بات بگذارند.

جلب اعتماد کسب‌وکارها برای استفاده از چت‌بات ChatGPT

OpenAI درحال‌حاضر نسخه خصوصی چت‌بات ChatGPT را به بانک مورگان استنلی فروخته است. این سیستم به واحد مدیریت سرمایه این بانک کمک می‌کند تا بتواند در تحلیل هزاران سند تحقیقاتی از هوش مصنوعی کمک بگیرد.

بلومبرگ در گزارشی جداگانه می‌گوید سامسونگ استفاده از چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا بارد را روی دستگاه‌های کاری ممنوع اعلام کرده است. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که یکی از کارمندان این شرکت در ماه آوریل بخشی از کد منبع داخلی سامسونگ را به ChatGPT داده بود.

حالا این سرویس می‌تواند نگرانی شرکت‌ها در این زمینه را برطرف کند. مایکروسافت براساس قرارداد همکاری و سرمایه‌گذاری خود در OpenAI می‌تواند محصولات این شرکت را تحت شرایط خاصی به فروش برساند. درنتیجه، حالا گفته شده است که برخی از کارشناسان بخش فروش مایکروسافت درحال گفت‌وگو با سازمان‌ها برای فروش این نسخه جدید از ChatGPT هستند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا