مدیر هوش مصنوعی مایکروسافت از مزایای عرضه دیرهنگام مدل ها می گوید
مایکروسافت در دنیای پرچالش هوش مصنوعی با استراتژی خاصی حرکت می کند که توانسته آن را از رقبای بزرگ خود متمایز کند. «مصطفی سلیمان»، مدیر بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، اخیراً در مصاحبه ای با CNBC گفت اینکه آنها مدل های هوش مصنوعی را 3 تا 6 ماه دیرتر عرضه می کنند، مزایایی برایشان دارد.
طبق گزارش «CNBC»، مصطفی سلیمان می گوید این استراتژی با نام «Offfrontier» شناخته می شود و به مایکروسافت امکان می دهد علاوه بر کاهش هزینه های تولید مدل های پیچیده، تمرکز بیشتری روی استفاده های خاص از این مدل ها بکند.
تمرکز مایکروسافت بر توسعه داخلی مدل های هوش مصنوعی
مدل هوش مصنوعی
درحالی که مایکروسافت با همکاری شرکت هایی نظیر OpenAI از مدل های پیشرفته برای تقویت محصولات خود ازجمله Copilot استفاده می کند، این شرکت تصمیم گرفته در آینده به سمت خودکفایی بیشتر در زمینه توسعه مدل های هوش مصنوعی حرکت کند. سلیمان اشاره کرد هدف بلندمدت این است که مایکروسافت بتواند بدون وابستگی به دیگر شرکت ها، مدل های هوش مصنوعی پیشرفته خود را توسعه دهد.
این تغییر نگرش به ویژه در زمینه های یادگیری عمیق و مدل های زبانی بزرگ اهمیت زیادی دارد. مایکروسافت قصد دارد با تکیه بر توانمندی های داخلی خود، بهبودهایی در پلتفرم های هوش مصنوعی ایجاد کند که منجر به تجربه های شخصی سازی شده تر برای کاربران می شود؛ برای مثال، یکی از ویژگی های جدید Copilot این است که این دستیار دیجیتال می تواند اطلاعاتی از کاربران به یاد بیاورد و تجربیات و پاسخ های هوشمندانه تری ارائه دهد.
مایکروسافت با کاهش ریسک ها و تمرکز بر توسعه مدل های هوش مصنوعی برای نیازهای خاص، به جای رقابت مستقیم با دیگر غول های تکنولوژی در زمینه پیشرفته ترین مدل ها، به دنبال ایجاد مزایای بلندمدت است. مصطفی سلیمان می گوید: «برای مأموریت ما ضروری است که در درازمدت بتوانیم در مایکروسافت از نظر هوش مصنوعی خودکفا باشیم. در عین حال، من به این چیزها در بازه زمانی 5 تا 10 ساله فکر می کنم. حداقل تا سال 2030 ما همکاری نزدیکی با OpenAI خواهیم داشت.»