مدیرعامل انویدیا چگونه به پاسخهای هوش مصنوعی دست مییابد؟
«جنسن هوانگ»، رئیس و یکی از موسسان شرکت انویدیا، به این نکته اشاره میکند که برای دستیابی به پاسخ سؤالاتش، به یک مدل هوش مصنوعی خاص تکیه نمیکند.
در گفتگو با برنامه GPS «فرید زکریا» در شبکه CNN، او به این موضوع پرداخت:
«من همیشه یک سؤال را از چندین هوش مصنوعی مختلف میپرسم و از آنها میخواهم که پاسخها یکدیگر را بررسی و مقایسه کنند، تا بهترین پاسخ ممکن به دست آید.»
بر اساس گزارشهای منتشر شده، او تصریح کرد که این روش بهنوعی مشابه اخذ نظرات چند پزشک است و توضیح داد: «این دقیقاً بهمانند درخواست سه نظر پزشکی از پزشکان است. من این فرآیند را با مدلهای هوش مصنوعی مشابه انجام میدهم.»
شیوه مدیرعامل انویدیا در بکارگیری هوش مصنوعی
هوانگ مطرح کرد که در زمان دریافت پاسخ از یک مدل هوش مصنوعی، او به سادگی آن را نمیپذیرد و معمولاً از آن میپرسد: «آیا مطمئنی که این بهترین پاسخی است که میتوانی ارائه دهی؟» او این رویکرد را یک فرآیند تعاملی و تحلیلی دانسته و اظهار داشت که این شیوه به تقویت مهارتهای شناختیاش کمک کرده است.
در پاسخ به نگرانی زکریا در مورد اثرات طولانیمدت استفاده از هوش مصنوعی بر مهارتهای فکری، او به تحقیقی از MIT اشاره کرد که نشان میدهد به کارگیری مدلهایی مانند ChatGPT ممکن است «هزینه شناختی» داشته باشد. با این حال، هوانگ اظهار داشت که هنوز به مطالعه مذکور نگاهی نینداخته، اما اعتقاد دارد که استفاده روزانهاش از هوش مصنوعی به بهبود تواناییهای ذهنیاش یاری رسانده است.
او ادامه داد:
«نمیدانم مردم چگونه از هوش مصنوعی استفاده میکنند که نیازی به تفکر نداشته باشند، اما برای من، این پروسهای از پرسش و پاسخ تجزیه و تحلیلی است. برای طرح یک سؤال خوب، نیاز به تفکر و تحلیل دقیق و استدلال شخصی داریم.»
هوانگ همچنین در کنفرانس جهانی Milken Institute در ماه مه اشاره کرد که از هوش مصنوعی به عنوان یک معلم خصوصی روزانه بهرهبرداری میکند. وی اضافه کرد:
«در موضوعاتی که برای من جدید هستند، از هوش مصنوعی میخواهم ابتدا به طریقی توضیح دهد که گویی با یک کودک 12 ساله صحبت میکند و سپس به تدریج سطح مطالب را به اندازه سطح دکتری ارتقا دهد.»
«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، نیز پیشتر اذعان کرده بود که از ابزار کوپایلوت برای خلاصهسازی ایمیلها و آمادهسازی برای جلسات استفاده میکند.