مدل جدید جمینای از تاریخچه جستجوی شما برای پاسخگویی استفاده می کند
گوگل روی مدل جدیدی از Gemini کار می کند که برای ارائه پاسخ های شخصی تر از تاریخچه جستجوی شما استفاده می کند. طبق اطلاعاتی که از تجزیه وتحلیل نسخه بتای جدید اپلیکیشن گوگل منتشر شده، این مدل با نام «Gemini with Personal context» یا به سادگی «Personalization» در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
چگونه مدل Gemini از تاریخچه جستجو برای شخصی سازی استفاده می کند؟
طبق گزارش «Androidauthority»، شما به کمک این مدل می توانید به Gemini اجازه دسترسی به تاریخچه جستجوی گوگل خود را بدهید، تا پاسخ های به مراتب مرتبط تر و دقیق تری دریافت کنید. این قابلیت ابتدا داوطلبانه عرضه خواهد شد و فقط درصورتی که شما اجازه بدهید، به تاریخچه جستجوی شما دسترسی پیدا خواهد کرد.
درصورت استفاده از این مدل، می توانید هر زمان خواستید آن را از تاریخچه جستجوی خود جدا کنید. نتایج آزمایشات محدود رسانه اندروید آتوریتی نشان داده این مدل در جستجوهایی که به وضوح به تاریخچه جستجوی شما مربوط اند، مانند جستجوی محصولات خاص یا مشاهدات قبلی، نتایج دقیقی ارائه می دهد.
اگر این مدل بتواند از تاریخچه جستجوی شما در پاسخ به سؤالات عمومی تر نیز استفاده کند، می تواند مفیدتر باشد. ازآنجایی که دسترسی به تاریخچه جستجو به مدل این امکان را می دهد که شما را بهتر بشناسد، پیش بینی می شود پاسخ هایش را براساس نیازها و علایق شما خاص تر و دقیق تر تنظیم کند. هرچند هنوز باید دید گوگل چگونه این مدل را برای عرضه رسمی در بازار معرفی می کند.
مدل جدید Gemini با دسترسی به تاریخچه جستجوی شما، به طور قابل توجهی توانایی شخصی سازی پاسخ ها را افزایش می دهد و به کاربران اجازه می دهد تجربه جستجوی خود را دقیق تر و مرتبط تر با نیازهایشان دریافت کنند. اگر گوگل بتواند این مدل را مؤثر به کار بگیرد و اعتماد کاربران را جلب کند، احتمالاً این ویژگی می تواند به یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای هوش مصنوعی تبدیل شود. اما درنهایت، این مسئله به نحوه اجرای این پروژه و پذیرش آن توسط کاربران بستگی خواهد داشت.