هوش مصنوعی

متا می‌خواهد هوش مصنوعی مولد را به تمام محصولات خود اضافه کند

مدیرعامل متا، «مارک زاکربرگ»، در جلسه‌ای با کارکنان این شرکت اعلام کرده است که هوش مصنوعی مولد برای تولید متن، عکس و ویدیو به محصولات پرچمدار متا ازجمله فیسبوک و اینستاگرام اضافه خواهد شد.

درحالی‌که متا (فیسبوک سابق) روی متاورس تمرکز کرده بود، حالا با توجه به اینکه هوش مصنوعی مولد محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است، این شرکت هم تصمیم گرفته که سرمایه‌گذاری در این زمینه را افزایش دهد. درحال‌حاضر هوش مصنوعی مولد نقش چندان بزرگی در محصولات متا ندارد، اما به گفته زاکربرگ وضعیت تغییر خواهد کرد.

هوش مصنوعی مولد در محصولات متا

طبق گزارش اکسیوس، زاکربرگ در جلسه‌ای با کارکنان بخشی از برنامه‌های متا در این زمینه را اعلام کرده است. درحقیقت زاکربرگ به کارکنان این شرکت گفته است که می‌خواهد هوش مصنوعی مولد به تک‌تک محصولات متا اضافه شود.

برنامه متا شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی برای واتس‌اپ و مسنجر می‌شود که البته زاکربرگ در گذشته به چنین موضوی اشاره کرده بود. درحالی‌که اکسیوس می‌گوید واتس‌اپ و مسنجر اولین محصولات متا خواهند بود که به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند، به‌تازگی شاهد انتشار یک اسکرین‌شات از اینستاگرام بودیم که به چت‌بات هوش مصنوعی آن اشاره داشت.

گزارش امروز همچنین می‌گوید که متا روی ابزار ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای اینستاگرام کار می‌کند. به نظر می‌رسد این ویژگی امکان ویرایش تصاویر از طریق دستورات متنی را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند نتایج را به‌صورت استوری به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید ...   ChatGPT با چت‌بات‌های دیگری می‌تواند جایگزین شود؟

درحال‌حاضر نمی‌دانیم چه تعداد از ویژگی‌های هوش مصنوعی متا درنهایت وارد محصولات این شرکت می‌شوند. همچنین از زمان عرضه آن‌ها هم اطلاعی نداریم.

در حالی متا مانند تقریباً تمام شرکت‌های فناوری روی هوش مصنوعی تمرکز کرده است که اپل توجه چندانی به آن ندارد. درحقیقت اپل چند روز پیش در جریان WWDC 2023 از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود به نام ویژن پرو رونمایی کرد؛ محصولی که شاید دوباره متاورس را سر زبان‌ها بیندازد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا