هوش مصنوعی

متا تا آخر سال 2026 فرآیند تولید تبلیغات را به کمک هوش مصنوعی اتوماتیک خواهد کرد

شرکت متا، که مدیریت فیسبوک و اینستاگرام را بر عهده دارد، در نظر دارد تا پایان سال 2026 فرآیند تولید تبلیغات را به طور کامل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خودکار کند.

به نقل از وال استریت ژورنال و منابع آگاه، متا در حال کار بر روی توسعه ابزارهایی است که به برندها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دخالت انسان، تنها با ارائه تصویر محصول و مشخص کردن بودجه، تبلیغاتی شامل تصویر، ویدئو و متن ایجاد کنند. این سیستم همچنین قادر است تا بر اساس مبلغ تعیین‌شده، هدف‌گذاری تبلیغات در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام و فیسبوک را مشخص کند.

خودکارسازی تمامی فرآیندهای تبلیغاتی متا با کمک هوش مصنوعی تا سال 2026

در حال حاضر، اپلیکیشن‌های متا بیش از 3.43 میلیارد کاربر فعال منحصر به فرد در سراسر جهان دارند و ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت، امکان ایجاد تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، تولید پس‌زمینه برای تصاویر و تنظیمات خودکار برای آگهی‌های ویدیویی را فراهم کرده‌اند. اما فناوری‌های جدید در نظر دارند کل فرآیند خلق، تنظیم و هدف‌گذاری آگهی‌ها را از ابتدا تا انتها به صورت خودکار انجام دهند. به گزارش مذکور، متا همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا تبلیغات را به صورت آنی و با توجه به عواملی نظیر موقعیت جغرافیایی کاربران شخصی‌سازی کند.

این اقدام می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر نقش سنتی آژانس‌های تبلیغاتی در طراحی، برنامه‌ریزی و خرید تبلیغات تأثیر بگذارد و همچنین به برندهای کوچک که امکان استفاده از خدمات آژانس‌ها را ندارند، فرصت ورود به بازار تبلیغات را بدهد. توسعه این ابزارها ممکن است شوک قابل‌توجهی به صنعت رسانه‌های سنتی وارد کند و باعث کاهش ارزش سهام برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازاریابی گردد. به عنوان مثال، سهام شرکت WPP در معاملات اخیر 3 درصد افت داشته و شرکت‌های فرانسوی Publicis Groupe و Havas به ترتیب 3.9 درصد و 3 درصد کاهش یافته‌اند.

مدیرعامل متا، «مارک زاکربرگ»، اظهاراتش را به این ترتیب بیان کرده که توسعه این ابزارها می‌تواند «حوزه تبلیغات را دوباره تعریف کند» و تأکید کرده که تبلیغ‌دهندگان به ابزارهای هوش مصنوعی نیاز دارند تا نتایج قابل‌اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیر کسب کنند. متا اعلام کرده است که برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی، بودجه سرمایه‌گذاری سال آینده خود را به حدود 64 تا 72 میلیارد دلار افزایش خواهد داد، رقمی که از برآورد اولیه حداکثر 65 میلیارد دلاری برای سال 2025 فراتر خواهد رفت.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا