متا مسئولیت ارزیابی ریسک محصولاتش را به هوش مصنوعی محول میکند
متا تصمیم دارد بهمنظور ارزیابی ریسک محصولات خود، سیستمهای هوش مصنوعی را جایگزین روشهای سنتی کند.
طبق اطلاعاتی که رسانه NPR به آن دسترسی پیدا کرده است، متا در پی این است که یک سیستم هوش مصنوعی را مأمور ارزیابی خطرات مرتبط با حفظ حریم خصوصی و آسیبهای احتمالی در اپلیکیشنهای خود، از جمله اینستاگرام و واتساپ، قرار دهد. این سیستم میتواند تا ۹۰ درصد بهروزرسانیهای انجامشده در خدمات متا را از جنبه ریسک مورد بررسی قرار دهد.
هوش مصنوعی به عنوان مسئول ارزیابی ریسک محصولات متا منصوب میگردد
توافقنامهای که متا با کمیسیون تجارت فدرال در سال ۲۰۱۲ برقرار کرد، ملزم به بررسی محصولات خود از دیدگاه حریم خصوصی و ارزیابی خطرات مرتبط با هر بهروزرسانی شده است. تا به امروز این مسئولیت را افراد بر عهده داشتهاند، اما بهزودی این وظیفه به هوش مصنوعی واگذار خواهد شد.
به نظر میرسد در سیستم نوین، تیمهای محصول متا ملزم به پر کردن یک پرسشنامه درباره فعالیتهای خود خواهند بود. این تیمها با پیشنهادی تحت عنوان «تصمیم فوری» از سوی هوش مصنوعی روبرو خواهند شد. این پیشنهاد شامل ریسکهای شناساییشده و راهکارهای لازم برای رفع آنها است. تیمهای محصول میبایست این پیشنیازها را پیش از راهاندازی محصول خود برطرف کنند.
این رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی به متا این امکان را میدهد که فرآیند بهروزرسانی محصولاتش را با سرعت بیشتری انجام دهد، با این حال یکی از مدیران سابق این شرکت در گفتوگو با NPR اظهار کرده است که اپنسازی چنین رویکردی میتواند خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد؛ چرا که ممکن است منجر به عدم شناسایی عوارض منفی تغییرات محصول پیش از بروز مشکلات در دنیای واقعی شود.
سخنگوی متا در بیانیهای اعلام کرد این شرکت بیش از ۸ میلیارد دلار به برنامه حفظ حریم خصوصی خود اختصاص داده و متعهد است که ضمن رعایت الزامات قانونی، محصولات نوآورانهای را به مردم معرفی کند. وی افزود: «ما از فناوری برای ایجاد هماهنگی و تضمین پیشبینیپذیری در تصمیمات کمریسک بهرهبرداری میکنیم و برای ارزیابیهای دقیق و نظارت بر مسائل جدید یا پیچیده، به صلاحدید انسانی تکیه داریم.»