هوش مصنوعی

ساخت ویدیو تنها با یک کلیک! + ویدیو

استارتاپ OpenArt در سال 2022 توسط دو کارمند پیشین گوگل تأسیس گردید و در حال حاضر دارای تقریباً 3 میلیون کاربر فعال هر ماه است. این شرکت به تازگی قابلیت جدید خود را با عنوان «One-Click Story» معرفی کرده که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن یک جمله، فیلمنامه یا حتی یک آهنگ، ویدیوهای یک دقیقه‌ای با داستان مشخصی را تولید کنند.

قابلیت «One-Click Story» می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کار گرفته شود. این ابزار برای تولید ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی، و همچنین ویدیوهای آموزشی یوتوب یا موزیک ویدیوها بسیار مناسب است. عمدتاً این ابزار برای تولید ویدیوهایی که به اصطلاح «Brain Rot» نامیده می‌شوند، تبلیغ شده است که هدف آن‌ها جلب توجه فوری کاربران است.

ساخت ویدیو به‌سرعت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی OpenArt

<pبه گزارش تک‌کرانچ، این قابلیت شامل سه نوع قالب اصلی است که عبارتند از: «ولاگ شخصیت‌محور»، «موزیک ویدیو» و «ویدیو توضیحی». برای تهیه ولاگ، کاربر باید تصویر یک شخصیت را بارگذاری کرده و سپس یک پرامپت را وارد کند. در صورت بارگذاری آهنگ، این ابزار به‌طور خودکار آن را شناسایی کرده و انیمیشنی متناسب با آهنگ تولید می‌کند.

همچنین کاربران قادرند تا پرامپت را ویرایش کرده و برای آزمایش حالت‌های مختلف، تغییرات لازم را اعمال کنند. در ادامه نمونه‌ای از ویدیوهایی که با این ابزار ساخته شده‌اند، ارائه خواهد شد:

پلتفرم OpenArt برای کاربران خود بیش از 50 مدل هوش مصنوعی مختلف از جمله DALLE-3 و Stable Diffusion را فراهم می‌آورد.

هدف OpenArt از ارائه این امکان، حذف بیشتر موانع ورود به عرصه تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی است. با این حال، این فناوری با چالش‌های اخلاقی متعددی نیز مواجه است، از جمله تقلید از سبک هنرمندان شناخته شده، نقض حقوق مالکیت معنوی و خطرات ناشی از انتشار محتوای گمراه‌کننده که بسیاری از مدل‌های مشابه نیز با این معضلات مواجه‌اند.

در بررسی‌های صورت گرفته در مورد این قابلیت، مشخص شده که بخش مربوط به ساخت ولاگ ممکن است به دلیل وجود شخصیت‌های معروفی چون پیکاچو، باب اسفنجی و سوپر ماریو با خطر نقض کپی‌رایت مواجه باشد. در ماه ژوئن سال جاری، شرکت‌های دیزنی و یونیورسال از استارتاپ Midjourney به خاطر تولید تصاویری که حقوق مالکیت معنوی آنها را نقض می‌کند، شکایت کردند.

در این زمینه، «کوکو مائو»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل OpenArt، به TechCrunch اعلام کرده است:

«تلاش ما بر این است که در زمینه نقض حقوق مالکیت معنوی احتیاط‌های لازم را رعایت کنیم. هنگامی که کاربر کاراکتری را که دارای حقوق مالکیت فکری است بارگذاری می‌کند، به‌طور پیش‌فرض مدل‌ها از تولید آن خودداری می‌کنند، اما در برخی موارد این محدودیت ممکن است دور زده شود.»

وی همچنین اظهار کرده که این شرکت آماده است تا با صاحبان آثار اصلی به گفتگو بپردازد و مجوز استفاده از شخصیت‌ها را دریافت کند.

OpenArt یکی از ویژگی‌های بارز ابزار خود را توانایی حفظ ثبات شخصیت‌ها در طول ویدیو می‌داند. به گفته مائو، بسیاری از مدل‌های ویدیویی فعلی تنها مجموعه‌ای از کلیپ‌های جداگانه تولید می‌کنند که کاربران برای تبدیل آن‌ها به یک داستان یکپارچه تلاش بیشتری نیاز دارند. اما OpenArt به دنبال آن است که ضمن حفظ ثبات و پیوستگی در تصویر و روایت، تجربه بهتری را ارائه دهد.

مائو در این‌باره می‌گوید:

«یکی از دشواری‌هایی که بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی در حل آن ناتوان‌اند، نگهداری یک شخصیت ثابت در یک ویدیو است. اگر شخصیت تغییر کند، غرق شدن در داستان دشوار خواهد شد.»

شرکت OpenArt به دنبال ارائه امکان تولید ویدیوهایی با مکالمه بین دو شخصیت متفاوت در آینده است و همچنین قصد دارد اپلیکیشن موبایل خود را به‌زودی در دسترس کاربران قرار دهد. OpenArt بر مبنای یک سیستم اعتباری عمل می کند و چهار طرح اشتراکی را ارائه می‌دهد. ارزان‌ترین طرح این شرکت با قیمت ماهانه 14 دلار، شامل 4000 اعتبار است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا