هوش مصنوعی

جادوی هوش مصنوعی ادوبی؛ افزایش خیره‌کننده کیفیت ویدیوها

[ad_1]

ادوبی مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام VideoGigaGAN را توسعه داده است که می‌تواند کیفیت ویدیوهای تار را تا هشت برابر وضوح اصلی خود افزایش دهد. ادوبی ادعا می‌کند که VideoGigaGAN نسبت به سایر روش‌های ارائه‌شده برای افزایش وضوح ویدیوها برتری دارد، زیرا می‌تواند جزئیات دقیق‌تری ارائه دهد.

به‌طور خلاصه، مدل‌های هوش مصنوعی برای بهبود وضوح تصاویر ثابت مؤثر هستند، اما برای ویدیوها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. تاکنون نیز روش‌هایی ارائه شده‌اند که از این چالش‌ها جلوگیری می‌کنند، اما نتایج آن‌ها نیز چندان واضح یا دقیق نیستند. هدف ادوبی از VideoGigaGAN ارائه بهترین روش برای افزایش وضوح تصاویر و ویدیوها با بهترین خروجی ممکن است.

هوش مصنوعی خیره‌کننده ادوبی

این شرکت همچنین چندین مثال ویدیویی ارائه کرده است تا جادوی مدل هوش مصنوعی VideoGigaGAN برای بهبود وضوح ویدیوها را نشان دهد:

هرچند برخی از اجزای ویدیوها مانند بافت پوست و چین‌های صورت، در مثال‌های ارائه‌شده همچنان ممکن است کاملاً طبیعی به‌نظر نرسند، اما تشخیص اینکه آن‌ها توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند، بسیار دشوار است. البته این موضوع می‌تواند نگرانی‌هایی را نیز به‌همراه داشته باشد.

همچنین باید اشاره کرد که هوش مصنوعی ادوبی هنوز در مرحله پیش‌نمایش تحقیقاتی خود قرار دارد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرکت بخواهد VideoGigaGAN را از طریق نرم‌افزارهای خود مانند Premiere Pro در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد.

این شرکت در طول رویداد MAX خود که اکتبر 2023 برگزار شد، پروژه دیگری تحت عنوان Project Res-Up را نمایش داده بود که به‌طور مشابه می‌توانست کیفیت تصاویر GIF و ویدیوها را بهبود بخشد. غول‌های فناوری دیگری ازجمله مایکروسافت و انویدیا نیز فناوری بهبود ویدیو خود را توسعه داده‌اند.

[ad_2]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا