هوش مصنوعی

برنامه زیگپ؛ دسترسی رایگان و سریع به ChatGPT + لینک دانلود

برنامه زیگپ با هدف ارائه امکانات مرتبط با ChatGPT به‌صورت رایگان و سریع برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید توسعه یافته است. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این اپ، بدون نیاز به ثبت‌نام در OpenAI یا استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی، به امکانات چت‌بات مذکور دسترسی داشته باشند. در مطلب پیش‌ رو به معرفی قابلیت‌ها و بررسی امکانات آن خواهیم پرداخت.

برنامه زیگپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازندگان اپلیکیشن در صفحه معرفی محصول خود، آن را به‌عنوان یک دستیار صوتی و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده‌اند که امکان پشتیبانی از زبان فارسی و تبدیل صوت به متن را دارد. پس از دریافت و نصب اپ، باید در آن ثبت‌نام کنید.

برنامه زیگپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

متأسفانه هنگام ثبت‌نام در برنامه زیگپ، تنها گزینه نام‌نویسی از طریق شماره موبایل در نظر گرفته شده است و کاربران در ابتدای کار نمی‌توانند از ایمیل برای ایجاد اکانت استفاده کنند. اگر در آینده امکان ثبت‌نام از طریق ایمیل یا استفاده به‌عنوان کاربر مهمان هم به اپلیکیشن افزوده شود، احتمالاً می‌تواند تجربه بهتری را برای کاربران فراهم سازد.

پس از ساخت اکانت و ورود به آن، کاربر می‌تواند یک نام دلخواه برای خود تعریف کند. همچنین در این مرحله امکان واردکردن ایمیل در دسترس قرار می‌گیرد؛ اگرچه همچنان نمی‌توان از آن برای ثبت‌نام یا ورود به حساب کاربری استفاده کرد. انتخاب آواتار یکی دیگر از مواردی است که در این قسمت به‌چشم می‌خورد و تعدادی تصویر محدود در چهار دسته مثل بازیگران یا حیوانات قابل انتخاب هستند. خبری از انتخاب عکس از حافظه دستگاه نیست و کاربران محدود به موارد داخل اپ هستند.

کاربردهای برنامه زیگپ

صفحه اصلی برنامه زیگپ شامل دو تب «گفت‌,گو با زیگپ» و «دسته‌بندی» می‌شود. همان‌طور که واضح است، در تب اول می‌توان دستورات و سؤالات دلخواه را جهت دریافت پاسخ از سوی هوش مصنوعی وارد کرد. اگر علاقه‌ای به تایپ‌کردن نداشته باشید، می‌توانید با لمس آیوکن میکروفن در گوشه پایینی صفحه، دستور مورد‌نظر را به فارسی بیان کنید تا به متن تبدیل شود. البته در بررسی دیجیاتو، این قابلیت به‌درستی کار نکرد و موجب از کار افتادن اپلیکیشن شد.

در بخش دسته‌بندی، مجموعه‌ای از دستورات و سؤالات آماده در اختیار کاربران قرار گرفته است که می‌توانند به‌شکل مستقیم از آن‌ها استفاده کنند یا با تغییردادن اندک متن‌ها، نتایج دلخواه خود را دریافت کنند. موضوعات در نظر گرفته شده داخل این قسمت شامل موسیقی، سلامتی، بازاریابی، آشپزی،‌ تولید محتوا، کسب‌‌وکار، معلم و تدریس و برنامه‌نویسی و توسعه وب می‌شود. با انتخاب هر دسته، موارد مختلفی نمایش داده می‌شوند و لمس آن‌ها موجب تایپ‌شدن مستقیم آن‌ها در صفحه گفت‌وگو با هوش مصنوعی می‌شود.

برنامه زیگپ برای دسترسی به ChatGPT

پس از انتخاب دستورات آماده، می‌توانید در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید تا نتیجه دلخواه را در پی داشته باشد. برای مثال، در تصویر پایین از دستور «یک خبرنامه هفتگی [موضوع خبرنامه] را بساز» استفاده شده است و به‌جای عبارت «موضوع خبرنامه» واژه «فناوری» جایگزین شده است. در ادامه مشاهده خواهیم کرد که هوش مصنوعی تعدادی از مهم‌ترین اخبار هفته را به انتخاب خود برای ما نمایش خواهد داد.

برنامه Zipgap

نکته مهم این است که هوش مصنوعی مورد استفاده در برنامه زیگپ شامل مدل ChatGPT 4 نمی‌شود و احتمالاً نسخه ۳ یا ۳.۵ از این مدل پردازش زبانی است؛ درنتیجه دسترسی به اینترنت و اطلاعات آنلاین ندارد و نمی‌تواند داده‌های جدید را در اختیار کاربر قرار دهد. همان‌طور که درنتیجه دستور خبرنامه فناوری مشاهده می‌کنید، اخباری قدیمی‌تر از یک سال گذشته نمایش داده شده‌اند که در دیتابیس مورد استفاده برای تمرین هوش مصنوعی وجود داشته‌اند.

با‌این‌حال، عدم دسترسی به اینترنت موجب نمی‌شود تا برنامه زیگپ نتواند کاربردی باشد و هنوز با توجه به پایگاه داده آفلاین خود، قادر به ارائه اطلاعات و عملکردهای مفید است. برای مثال، اگر از آن درباره وب‌سایت دیجیاتو بپرسید، می‌تواند هدف از تأسیس این سایت و موضوع فعالیت آن را بگوید. البته در بررسی‌های صورت‌گرفته اگر به‌جای آدرس دقیق سایت تنها از نام آن استفاده کنید، نتیجه دقیقی دریافت نخواهید کرد.

عدم دسترسی به نسخه جدید مدل پردازش زبانی ChatGPT موجب شده است تا چت‌بات برنامه زیگپ دارای محدودیت‌هایی مثل عدم ارسال تصویر باشد. در نمونه زیر، از هوش مصنوعی خواسته شده است تا لوگوی دیجیاتو را ارسال کند؛ اما در پاسخ ذکر شده است که به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت و محدودیت در ارسال محتوای غیرمتنی نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد. همچنین در برخی موارد، آدرس اینترنتی فایل لوگو برای کاربر ارسال می‌شود؛ ولی درنهایت خبری از فایل تصویری نخواهد بود.

چت‌بات ChatGPT در برنامه زیگپ

ارائه اطلاعات نادرست یکی دیگر از مواردی است که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌صورت پیوسته با آن درگیر هستند و برنامه زیگپ هم از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال، وقتی از چت‌بات درباره مدیر مسئول و سردبیر دیجیاتو پرسیدیم، پاسخی کاملاً اشتباه داد. در تلاش دوم برای به‌دست‌آوردن پاسخ، جوابی از سوی AI ارسال نشد؛ موردی که چندین بار دیگر هم تکرار شد که می‌تواند آسیب جدی به تجربه کاربران وارد کند. پرسیدن سؤال به انگلیسی هم نتیجه‌ای در پی نداشت و «حمیدرضا احمدی» (بنیان‌گذار ایوند و مدیر کافه بازار) به‌عنوان سردبیر دیجیاتو معرفی شد.

مزایا و معایب اپلیکیشن ZiGap چیست؟

شاید بتوان برنامه زیگپ را به‌عنوان یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای دسترسی به چت‌بات ChatGPT بدون نیاز به استفاده از شماره مجازی یا پرداخت هزینه در نظر گرفت. با‌این‌حال، باید اشاره کرد که رایگان‌بودن این ابزار محدودیت‌هایی را هم در پی داشته است؛ برای مثال، کاربران در هر شبانه‌روز تنها می‌توانند ۱۰ سؤال یا دستور به هوش مصنوعی بگویند و سپس به‌ازای هر ۱ ساعت، امکان ارسال ۲ دستور یا پرسش دیگر (مجموعاً ۵۸ پیام در ۲۴ ساعت) برای آن‌ها مهیا خواهد شد.

در بخش قوانین و مقررات برنامه زیگپ، به تعریف اطلاعات محرمانه پرداخته و ادعا شده است که پیام‌های ارسالی (اعم از متن یا صوت) جهت پردازش هوش مصنوعی برای پاسخ و بهبود این موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای در جهتی غیر از مصارف علمی، صورت نخواهد گرفت. توسعه‌دهندگان ادعا دارند که در حد توان از حریم شخصی و داده‌های خصوصی کاربران حافظت می‌کنند؛ بااین‌حال مشخص نشده است که چنین داده‌هایی دقیقاً شامل چه مواردی می‌شوند. شایان ذکر است که اپلیکیشن برای عملکرد صحیح و کامل فقط به دسترسی میکروفون نیاز دارد.

Zipgap app

اگرچه در قسمت قوانین ذکر شده است که برنامه زیگپ مسئولیتی در قبال پاسخ‌های ارائه‌شده از سوی هوش مصنوعی ChatGPT ندارد، اما به نظر بهتر است هشداری در ابتدای برنامه پیرامون این مسئله و احتمال نادرست‌بودن پاسخ‌های نمایش داده‌شده درج شود. همان‌طور که در بخش‌های قبلی دیدید، به‌دلیل عدم دسترسی به نسخه جدید مدل زبانی مذکور و ناتوانی در اتصال به اینترنت، برخی داده‌ها به‌شکل اشتباه نمایش داده می‌شوند و چت‌بات دچار پدیده توهم هوش مصنوعی می‌گردد.

ناگفته نماند که کاربران اکنون می‌توانند از نسخه ۴ مدل پردازش زبانی GPT در بینگ مایکروسافت استفاده کنند که کاملاً رایگان است؛ اگرچه با محدودیت‌هایی در تعداد پرسش‌ها و دستورات همراه خواهد بود. بااین‌حال مزایای آن مثل دسترسی به داده‌های آنلاین و اتصال به اینترنت می‌تواند کاربردهای متعدد بیشتری را در مقایسه به نسخه قبلی که در برنامه زیگپ به‌کار رفته است، به ارمغان آورد. همچنین سرعت پاسخ‌دادن آن به سؤالات در مقایسه با زیگپ بسیار سریع‌تر است و تجربه روان‌تری را به‌همراه دارد. درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که ChatGPT اپلیکیشن رسمی ندارد.

سازنده:
شرکت شبکه نوآوری هم‌آفرینی
قیمت:
رایگان
دسته بندی:
سیستم عامل:
اندروید
حجم:
۵ مگابایت
زبان:
فارسی

سؤالات متداول

برنامه زیگپ چه قابلیت‌هایی دارد؟

اپلیکیشن زیگپ به‌عنوان ابزاری برای دسترسی سریع به چت‌بات ChatGPT توسعه یافته است و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این سرویس استفاده کنند.

برنامه زیگپ چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر به‌دنبال دسترسی سریع و بی‌دردسر به هوش مصنوعی ChatGPT هستید، می‌توانید از اپلیکیشن زیگپ به‌صورت رایگان بهره بگیرید؛ اما با محدودیت‌هایی در تعداد پیام‌ها و همچنین سرعت دریافت پاسخ روبه‌رو خواهید بود.

بهترین جایگزین‌ها برای برنامه زیگپ کدام هستند؟

جهت دسترسی غیرمستقیم به هوش مصنوعی ChatGPT می‌توانید از سایر روش‌ها مثل ربات‌های تلگرام یا وب‌سایت‌های غیررسمی کمک بگیرید که اغلب آن‌ها به‌شکل رایگان به کاربران سرویس‌دهی می‌کنند.

برای استفاده از برنامه زیگپ چه مواردی موردنیاز است؟

کاربران برای شروع کار با اپلیکیشن زیگپ نیاز به ساخت یک حساب کاربری با شماره موبایل خود دارند و امکان استفاده از ایمیل برای ایجاد اکانت مهیا نشده است. همچنین نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا