هوش مصنوعی

آهنگ وایرال شده دو خواننده مشهور آمریکایی فیک از آب در آمد

طی روزهای گذشته، آهنگی تحت عنوان «Heart on My Sleeve» در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پخش موسیقی منتشر شده بود که ظاهراً صدای دو خواننده آمریکایی (Drake و The Weeknd) در آن با کمک هوش مصنوعی شبیه‌سازی شده است. به دنبال این موضوع، آهنگ اشاره شده پس از واکنش شدید شرکت ضبط و پخش موسیقی Universal Music Group مبنی بر اینکه قانون کپی رایت توسط آن نقض شده است، از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پخش موسیقی حذف شد.

آهنگ Heart on My Sleeve در آخر هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و قبل از اینکه از آن‌ها حذف شود، بیش از 8.5 میلیون بازدید در تیک تاک داشته است. این آهنگ که هرگز توسط هنرمندان اشاره شده خوانده نشده است، از کانال‌های یوتیوب بسیار زیادی نیز حذف شده، اما همچنان نسخه‌هایی از آن در هر دو پلتفرم پیدا می‌شود. در اسپاتیفای نیز نسخه کامل آهنگ 254 هزار بار پخش شده است.

هوش مصنوعی به هنرمندان آسیب می‌زند!

Universal Music Group که آهنگ‌های هر دو خواننده را منتشر می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت که پلتفرم‌های دیجیتال این «مسئولیت قانونی و اخلاقی» را دارند تا از استفاده از خدماتی که به هنرمندان آسیب می‌زند، جلوگیری کنند.

CBSNews در گزارش خود ذکر می‌کند که سازنده این آهنگ که فقط تحت عنوان «ghostwriter@» شناخته می‌شود، در حساب حذف شده یوتیوب خود ادعا کرده که آن را با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی آموزش داده شده روی صدای خوانندگان با کمک کلیپ‌های ویدیویی موجود، ایجاد کرده است.

جدیدترین جنجال هوش مصنوعی در حالی رخ داده است که غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل در تلاش هستند تا مدل‌های جدیدی را توسعه دهند یا از هوش مصنوعی به شیوه‌های مختلفی در محصولات خود استفاده کنند. اخیراً نیز رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC) هشدار داده بود که هوش مصنوعی باعث افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین خواهد شد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا