هوش مصنوعی

یک استارتاپ چینی از هوش مصنوعی خود برای ایجاد آواتار دیجیتال رونمایی کرد+ ویدیو

استارتاپ چینی Deemos Technologies از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام ChatAvatar رونمایی کرد که می‌تواند براساس توضیحات متنی کاربران شخصیت‌های دیجیتالی سه بعدی ایجاد کند. در واقع ChatAvatar به شما کمک می‌کند تا یک مدل سه بعدی را فقط با توصیف آن ایجاد کنید.

ChatAvatar در درجه اول برای صنعت بازی طراحی شده است که در آن کاربران می‌توانند آواتارهای شخصی خود را با استفاده از عکس‌ها و ویژگی‌های چند وجهی تولید کنند. نرم‌افزار ساخته شده توسط Deemos Technologies گزینه‌های از قبل طراحی شده‌ای را برای ساخت شخصیت دیجیتال به کاربران ارائه می‌کند که همچنین به‌راحتی قابل تنظیم هستند و ساخت شخصیت‌های سه بعدی را کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

نحوه ساخت آواتار با هوش مصنوعی ChatAvatar

با این حال، مشکلات متعددی مانند توسعه سخت‌افزار برای ایجاد تصویر سه بعدی با دقت بالا، هزینه‌های توسعه و مسائل اخلاقی وجود دارند که باید قبل از اینکه این فناوری به‌طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد، مورد توجه قرار بگیرند. «دی وو»، بنیانگذار و مدیرعامل Deemos به نشریه Pandaily گفت:

«در مورد مرحله توسعه این شخصیت‌های دیجیتال، تفاوت چندان زیادی بین الان و دو یا سه سال پیش وجود ندارد، زیرا آواتارهای دیجیتال هنوز در فرآیند تولید فیلم و بازی به جای انسان‌های دیجیتال کاربری استفاده می‌شوند.»

او همچنین اشاره کرد که برای پذیرش این فناوری هوش مصنوعی در مقیاس انبوه، توسعه سخت‌افزار برای ایجاد تصاویر سه بعدی با دقت بالا بسیار مهم است. علاوه بر این، نگرانی‌های اخلاقی و هزینه‌های توسعه نیز باید در نظر گرفته شوند.

Deemos Technologies در دانشگاه شانگهای پرورش داده شده است و در سال 2020 از Sequoia China Seed Fund and Miracle Plus بودجه دریافت کرد. هدف این شرکت ساخت یک سیستم هویت متاورس از فناوری زیربنایی، برای تولید آواتار سه بعدی با وضوح بالا، سبک‌سازی و تعامل هوشمند است. همچنین این شرکت قصد دارد در تمام دسته‌ها از جمله چهره‌های انسان، امتیازات آماده ایجاد کند تا بتواند از این طریق ساخت انسان‌های دیجیتال را وارد سطح دیگری کند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا