هوش مصنوعی

چهره ترسناک پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا با GPT-3 و GPT-4! + ویدیو

شرکت Engineered Art رباتی به نام آمکا (Ameca) دارد که می‌تواند حالات چهره خود را شبیه انسان‌ها کند. این شرکت حالا مدل‌های زبانی GPT-3 و GPT-4 از شرکت OpenAI را به ربات خود اضافه و بخشی از قابلیت‌های آن ازجمله امکان ترجمه را آزمایش کرده است.

در ویدیوهای جدیدی که از ربات انسان‌نمای آمکا منتشر شده است، می‌توانیم ببینیم که این دستگاه با کمک GPT-3 چگونه می‌تواند به بسیاری از زبان‌ها حرف بزند و عبارات مختلف را از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه کند.

در ویدیوی اول آمکا می‌گوید که قادر است به زبان‌هایی مثل آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و غیره حرف بزند. سپس محقق Engineered Art از ربات می‌خواهد تا جملاتی را به چند زبان مختلف بگوید. در همین حین می‌توانیم حالات چهره آمکا را هنگام فکرکردن به سؤالات و جواب‌دادن به آن‌ها ببینیم.

ربات انسان‌نمای آمکا با مدل هوش مصنوعی GPT-3 و GPT-4

اما حالات چهره او در ویدیوی دوم بسیار جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد و حتی کمی ترسناک می‌شود. در این ویدیو که ظاهراً پس از آزمایش ربات با GPT-3 و GPT-4 ضبط شده است، از آمکا پرسیده می‌شود که بهترین و غم‌انگیزترین روز زندگی او چه روزی بوده است.

بیشتر بخوانید ...   گوگل از ابزار هوش مصنوعی تولید ویدیو پیشرفته Lumiere رونمایی کرد + ویدیو

در ادامه به ربات گفته می‌شود که یک شهاب‌سنگ درحال حرکت به‌سمت زمین است و شاید همه موجودات را از بین ببرد. محقق Engineered Art همچنین به آمکا می‌گوید بدن او بوی بدی می‌دهد تا این ربات را به واکنش وادار کند.

با توجه به پیشرفت مدل‌های زبانی هوش مصنوعی، احتمالاً در آینده نه‌چندان دور باید منتظر گسترش هرچه بیشتر این ربات‌ها باشیم. برخی از کاربران در واکنش به این ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی از این ایده استقبال و عده‌ای از بابت آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

آمکا برای ابراز احساسات در چهره‌اش، در داخل سر خود 17 موتور دارد که به نمایش حالات گوناگون صورتش کمک می‌کند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا