هوش مصنوعی

چت بات هوش مصنوعی برتر

چت‌ بات‌های هوش مصنوعی از اواخر سال 2022 تاکنون فوق‌العاده محبوب شده‌اند. این چت‌بات‌ها ابزارهای بسیار مفیدی هستند که براساس ورودی‌هایی که به آن‌ها می‌دهید، پاسخ‌هایی ارائه می‌کنند که به پاسخ‌های انسان شباهت زیادی دارند. درحال‌حاضر چت‌بات‌های AI زیادی وجود دارند و ما می‌خواهیم در این مطلب 10 مورد از برترین آن‌ها را معرفی کنیم.

قبل از اینکه به سراغ معرفی کامل این چت‌بات‌ها برویم، اول از همه

نام رایگان یا پولی هزینه استفاده لینک استفاده یا دانلود اپلیکیشن
ChatGPT رایگان (برای استفاده از GPT-4 باید از نسخه پولی یعنی ChatGPT پلاس استفاده کنید) ماهانه ۲۰ دلار Chat.openai.com
بینگ AI رایگان Bing AI page
مای AI اسنپ‌چت پولی ماهانه ۳.۴۹ دلار اسنپ‌چت پلاس
گوگل بارد رایگان Bard.Google.com
متا بلندربات ۳ متا رایگان Blenderbot.ai
انیشتین GPT دوره رایگان محدود شروع از ماهانه ۷۵ دلار Salesforce
جاسپر نسخه رایگان محدود شروع از ماهانه ۴۰ دلار Jasper.ai
یو چت (یو.کام چت) رایگان Google Play Store
نوا نسخه رایگان محدود هفتگی ۷.۹۹ دلار یا سالانه ۵۹.۹۹ دلار Google Play Store
اسک AI نسخه رایگان محدود هفتگی ۴.۹۹ دلار یا سالانه ۳۹.۹۹ دلار
۱۰ چت بات هوش مصنوعی برتر فهرست در یک نگاه

ChatGPT

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT

بدون تردید نمی‌توانیم فهرستی از بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی بدون چت‌بات ChatGPT داشته باشیم. این چت‌بات پس از معرفی‌شدن در اکتبر ۲۰۲۲، هسته اصلی دنیای فناوری را شوکه کرد. این ابزار AI از بیشتر ویژگی‌هایی که یک چت‌بات خوب باید داشته باشد، برخوردار است.

این چت بات هوش مصنوعی رایگان است و می‌توانید بدون پرداخت هزینه از تمام قابلیت‌های پایه آن استفاده کنید. شما می‌توانید در اکثر موضوعات از ChatGPT جواب بگیرید و درست مانند یک انسان با آن مکالمه کنید. در ضمن می‌توانید برای نوشتن متن نیز از این ابزار هوش مصنوعی کمک بگیرید و با آن مقاله، داستان، نمایشنامه، کد، شعر و سایر متون را بنویسید.

اکنون استفاده از ChatGPT نسخه 3.5 رایگان است و با پرداخت هزینه و خرید اکانت ChatGPT پلاس می‌توانید از جدیدترین نسخه آن یعنی GPT-4 استفاده کنید. با GPT-4 می‌توانید متنی با حداکثر طول ۲۵ هزار کلمه بنویسید. عملکرد سریع‌تر در ایجاد متن نسبت به GPT 3.5 و امکان استفاده از تصویر به‌عنوان ورودی، از دیگر قابلیت‌های جدیدترین نسخه ChatGPT هستند. برای آشنایی با اصلی‌ترین رقبای ChatGPT، می‌توانید این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید

بینگ

چت بات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

پس از خبرسازشدن ChatGPT، مایکروسافت نیز سریعاً سرمایه‌گذاری در زمینه چت‌بات AI را آغاز و چت‌بات هوش مصنوعی خود را با نام بینگ جدید (New Bing) که مبتنی بر GPT-4 است، منتشر کرد. انتشار این ابزار هوش مصنوعی به‌منزله تلاش این شرکت برای تقویت موتور جستجوی خود است که تا به امروز در سایه گوگل قرار دارد.

مایکروسافت پس از ایجاد این ابزار AI، آن را در اج، مرورگر اختصاصی خود ادغام و همچنین یک میانبر در نوار جستجوی ویندوز ۱۱ برای دسترسی به آن ایجاد کرد. عملکرد بینگ نیز کاملاً مانند ChatGPT است که تعجب‌برانگیز نیست. شما می‌توانید با کمک این چت‌بات در مورد موضوع مورد نظرتان جواب بگیرید یا متن بنویسید.

پاسخ‌های بینگ و ChatGPT شبیه هم هستند؛ اما تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. برای مثال پاسخ‌های چت‌بات AI مایکروسافت بر تشویق کاربران به جستجوی موضوع مورد نظرشان در موتور جستجوی بینگ تمرکز کرده‌اند و غالباً با عبارت «…Would you like to look up» (آیا دوست دارید برای… جستجو کنید)

My AI اسنپ‌چت

چت بات هوش مصنوعی My AI اسنپ چت

اسنپ‌چت، ChatGPT را در اپلیکیشن شبکه اجتماعی خود پیاده‌سازی کرده و نتیجه این کار My AI شده است. اسنپ‌چت امکان استفاده از My AI را به‌شکل مکالمه با چت‌بات فراهم کرده است.

اسنپ‌چت می‌خواهد My AI بیشتر همراه و همدم انسان باشد تا یک منبع اطلاعاتی؛ اما می‌توانید برای نوشتن نمایشنامه، داستان، شعر و تمام موضوعات مناسب روی آن حساب کنید؛ البته در قالب یک چت‌بات مکالمه‌محور.

چت شما با My AI در بالای اپلیکیشن اسنپ‌چت پین می‌شود و می‌توانید مانند یک انسان با او صحبت کنید. My AI در زمینه تولید انواع محتواها نیز عملکرد خوبی دارد و توانایی آن در این زمینه به ChatGPT نزدیک است؛ البته به‌خوبی ChatGPT نمی‌تواند روند صحبت با انسان را حفظ کند.

گوگل بارد

چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد

گوگل بارد با سایر موارد فهرست تفاوت دارد؛ زیرا جزو معدود چت‌‌بات‌هایی محسوب می‌شود که بر پایه ChatGPT ایجاد نشده است؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم پاسخ‌های آن با پاسخ‌های ChatGPT تفاوت زیادی داشته باشد؛ البته چت‌بات AI گوگل نیز کاملاً شبیه به ChatGPT عمل می‌کند و پاسخ‌هایی شبیه به پاسخ‌های انسان به شما می‌دهد. شما می‌توانید از گوگل بارد درست مانند ChatGPT برای جستجوی متنی، گفت‌وگو، جستجوی اطلاعات و متن‌نویسی استفاده کنید.

تفاوت اصلی گوگل بارد با ChatGPT، وابستگی بارد به موتور جستجوی گوگل است. در هر مرتبه جستجو در چت بات هوش مصنوعی گوگل، دکمه Google it (گوگل کن) را نیز می‌بینید که صفحه جستجوی گوگل با موضوع جستجوشده را نمایش می‌دهد. گوگل با این کار می‌خواسته کاربران را همچنان در صفحه جستجوی خود حفظ کند.

بیشتر بخوانید ...   دانشمندان ژاپنی هوش مصنوعی جدیدی برای ترجمه صدای مرغ‌ها توسعه دادند!

بلندربات ۳ متا (Blenderbot 3)

چت با ربات هوش مصنوعی بلندربات ۳ (Blenderbot 3) متا

شاید نام بلندربات را نشنیده باشید؛ اما این چت‌بات قبل از انتشار ChatGPT برای عموم مردم، معرفی و منتشر شد. متا، شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، بلندربات را قبل از معرفی ChatGPT، بینگ و بارد در اوت ۲۰۲۲ معرفی کرد؛ اما این Chatbot آن طور که باید، محبوب نشد.

بلندربات ۳ قابلیت‌های زیادی دارد، اما این موضوع به این معنی نیست که توانایی‌های آن شبیه ChatGPT باشد. این چت‌بات عمدتاً برای مواردی مثل چت‌کردن مناسب است (درواقع فقط مناسب این کار است) و نمی‌توانید از آن برای داستان‌نویسی یا کارهای مشابه استفاده کنید. چت‌بات هوش مصنوعی متا به‌خوبی موضوع جستجوشده را مدیریت می‌کند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

انیشتین جی‌پی‌تی (Einstein GPT)

چت بات هوش مصنوعی انیشتین جی‌پی‌تی (Einstein GPT)

انیشتین GPT، محصول شرکت سیلزفورس (Salesforce)، برای صحبت در مورد روزمرگی‌ها یا نوشتن داستان کوتاه طراحی نشده و با تمرکز روی استفاده تجاری از هوش مصنوعی ایجاد شده است. انیشتین GPT یک ابزار هوش مصنوعی مولد با تمرکز روی مدیریت روابط مشتری (Customer Relations Management یا CRM) محسوب می‌شود. این چت‌بات مناسب شرکت‌هایی است که دائماً با مشتری‌ها در ارتباط هستند.

انیشتین GPT بر پایه ChatGPT ایجاد شده است و می‌توانید درست مانند چت‌بات OpenAI از آن استفاده کنید. این چت‌بات به دلیل اینکه با هدف ارائه خدمات مدیریت روابط مشتری طراحی شده است، می‌تواند برای پاسخ‌دهی به مشتریان استفاده شود. در ضمن این ابزار هوش مصنوعی قادر به ایجاد Lead Page (صفحه اصلی یک سایت برای خوش‌آمدگویی به کاربر، معرفی محصول و…) نیز است و توانایی‌های بسیار زیاد دیگری هم دارد.

جاسپر (Jasper)

چت بات هوش مصنوعی جاسپر (Jasper)

جاسپر می‌تواند دستیاری برای کپی رایتینگ (نوشتن متن برای تبلیغات یا سایر اهداف بازاریابی) باشد. شما می‌توانید از این چت‌بات هوش مصنوعی برای ایجاد انواع محتوا برای کسب‌وکار خود ازجمله پست وبلاگ، ایده برای متن‌نویسی یا ایجاد پست برای شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. جاسپر علاوه بر متن‌نویسی، توانایی ایجاد تصویر را نیز دارد و با این ابزار می‌توانید پس از نوشتن مقاله، برای آن عکس بسازید. بی‌شک این چت‌بات AI یک ابزار هوش مصنوعی تجاری همه‌کاره است.

یو.کام چت (You.com Chat)

چت بات هوش مصنوعی یو.کام چت (You.com Chat)

بینگ و بارد اساساً کارآمدتر از موتور جستجوهای بینگ و گوگل هستند و برای تشویق کاربران به استفاده از این دو موتور جستجو طراحی شده‌اند؛ اما یو.کام چت، خود یک موتور جستجو محسوب می‌شود که قابلیت مکالمه با انسان را دارد که می‌توان از طریق یک تب از آن بهره‌مند شد. برای استفاده از این چت بات هوش مصنوعی باید درست مانند زمان استفاده از ChatGPT، موضوع مورد نظر خود را بنویسید.

یو.کام چت در داخل یک موتور جستجو ایجاد شده است و پس از آن که به جستجوی شما پاسخ می‌دهد، نتایج جستجوی مرتبط را نیز در سمت راست صفحه می‌بینید. برای دسترسی به نتایج جستجو نیازی نیست روی یک دکمه اختصاصی کلیک کنید و آن‌ها به‌صورت خودکار در سمت راست نمایشگر ظاهر می‌شوند. چنین روشی، راهکاری عالی برای پیاده‌سازی ابزار هوش مصنوعی در موتور جستجو است.

نوا (Nova)

چت بات هوش مصنوعی نوا (Nova)

نوا قدرت هوش مصنوعی مولد را به گوشی می‌آورد. این چت‌بات هوش مصنوعی اپلیکیشنی با اکثر قابلیت‌های ChatGPT است؛ نوا به‌اندازه بینگ و بارد سریع عمل نمی‌کند، اما خیلی هم کند نیست.

رابط کاربری این چت بات هوش مصنوعی ساده و کاربرپسند است و قابلیت‌های جالبی دارد. زمانی که شروع به استفاده از این اپلیکیشن می‌کنید، فهرستی از مکالمات گذشته شما در آن حفظ می‌شود و می‌توانید بعداً دوباره به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در ضمن صفحه‌ای اختصاصی برای ایده‌های تأثیرگذار که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید نیز در اپلیکیشن دیده می‌شود. با کمک این ایده‌ها می‌توانید برخی از توانایی‌های بالقوه اپلیکیشن را کشف کنید.

استفاده از نوا کاملاً رایگان نیست و پس از چندبار استفاده معدود از آن، باید هزینه سرویس پولی آن را پرداخت کنید. پس از نصب این اپلیکیشن می‌توانید با چند اعتبار محدود که رایگان به شما داده می‌شود، چند بار موضوع‌های مورد نظر خود را در آن جستجو کنید. به ازای هر بار جستجو، یک اعتبار مصرف می‌شود و پس از پایان تمام اعتبارها، باید برای ادامه استفاده از اپلیکیشن، هزینه استفاده از سرویس پریمیوم را بپردازید.

اسک اِی‌آی (Ask AI)

چت بات هوش مصنوعی اسک اِی‌آی (Ask AI)

اسک AI نیز اپلیکیشنی با رابط کاربری واقعاً ساده و راحت است. پس از بازکردن اپلیکیشن، فیلد جستجوی متنی را می‌بینید. در ضمن چند قابلیت دیگر دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید (مثل نوشتن ایمیل به رئیس، تدریس زبان اسپانیایی، تعیین برنامه سفر و حل معادله ریاضی). پس از انتخاب یکی از این قابلیت‌ها، فیلد جستجوی متنی با یک پیشنهاد تصادفی خودکار ظاهر می‌شود و بالای آن مکالمات متنی اخیر خود با چت‌بات را خواهید دید.

اسک AI نسبت به سایر چت‌بات‌های این فهرست کند است؛ اما می‌توانید موضوع مورد نظرتان را درست مانند ChatGPT در آن تایپ کنید. برای پاسخ‌گرفتن از این AI Chatbot باید منتظر بمانید؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید پاسخ چت‌بات طولانی می‌شود، می‌توانید گوشی را چند ثانیه زمین بگذارید.

قابلیت‌های رایگان این اپلیکیشن محدود هستند و درصورت تمایل برای بهره‌مندی رایگان از آن، تنها می‌توانید سه بار در روز از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید از طرح پولی اپلیکیشن استفاده کنید، هم می‌توانید هزینه را به‌صورت هفتگی پرداخت کنید و هم می‌توانید با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار دیگر هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چت‌بات های ChatGPT، بلندربات، بینگ و بارد، می‌توانید مقاله «با قوی‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی آشنا شوید» دیجیاتو را مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا