هوش مصنوعی

مایکروسافت باید تبلیغات کوپایلت را اصلاح کند

نهاد ناظر تبلیغاتی در آمریکا به مایکروسافت توصیه کرده برخی ادعاهای خود درباره دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را متوقف یا اصلاح کند.

سازمان بخش ملی تبلیغات (NAD) آمریکا با بررسی تبلیغات «Microsoft 365 Copilot»، اعلام کرده مایکروسافت باید شفافیت بیشتری درباره محدودیت‌های این ابزار، به‌ویژه در بخش «Business Chat»، داشته باشد و ادعاهای مربوط به افزایش بهره‌وری را اصلاح کند.

انتقاد نهاد ناظر از برندینگ گمراه‌کننده مایکروسافت کوپایلت

مایکروسافت پیشتر مدعی شده بود کوپایلت باعث بهبود بهره‌وری و بازگشت سرمایه در شرکت‌ها می‌شود و به نقل از کاربران اعلام کرده بود 67، 70 و 75 درصد آنها پس از مدتی استفاده، احساس بهره‌وری بیشتری دارند اما NAD در بررسی خود اعلام کرده که این ادعاها فقط بیانگر درک ذهنی کاربران بوده و شواهد عینی کافی برای پشتیبانی از آنها وجود ندارد؛ درنتیجه، این نهاد از مایکروسافت خواسته یا این ادعاها را حذف کند یا مبنای آنها را به‌روشنی در تبلیغات بیان کند.

NAD همچنین به استفاده گسترده و گاه گیج‌کننده مایکروسافت از برند کوپایلت در محصولات مختلف، ازجمله Business Chat، اشاره کرده و از این شرکت خواسته محدودیت‌های عملکرد این ابزار را به‌وضوح بیان کند تا کاربران دچار سوء‌تفاهم نشوند.

سال‌های اخیر، برندینگ کوپایلت دچار چندین تغییر شده است. این ابزار ابتدا با نام «Bing Chat Enterprise» معرفی شد، سپس نام آن به کوپایلت تغییر کرد و درنهایت به شکل فعلی Microsoft 365 Copilot Chat درآمد. ابزار Business Chat نیز که ابتدا ربات گفتگو در اپلیکیشن ارتباطی و همکاری تیمز (Teams) بود، اکنون بخشی از همین بسته به‌ شمار می‌رود.

مایکروسافت در واکنش به این گزارش گفته با نتیجه‌گیری NAD موافق نیست اما توصیه‌های این نهاد را برای شفاف‌سازی ادعاها رعایت خواهد کرد. احتمالاً در آینده برندینگ این دستیار هوش مصنوعی واضح‌تر خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا