هوش مصنوعی

علی‌بابا در رقابت با ChatGPT مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش می‌کند

شرکت علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین، درحال کار روی یک مدل هوش مصنوعی جدید است و از کاربران دعوت کرده تا به آزمایش چت‌بات آن‌ها موسوم به Tongyi Qianwen بپردازند. این چت‌بات در رقابت با ChatGPT ساخته شده که در ماه‌های اخیر توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

براساس گزارش رویترز، علی‌بابا به‌دنبال شرکت‌هایی می‌گردد که حاضر به آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی آن‌ها باشند. این چت‌بات ظاهراً نه برای عموم کاربران، بلکه با هدف استفاده تجاری توسط کسب‌وکارها ساخته شده است. علی‌بابا در همین زمینه مکاتباتی را از طریق WeChat با شرکت‌ها انجام داده تا آزمایش این نرم‌افزار را شروع کنند.

خبرگزاری South China Morning Post نیز می‌گوید مشتریان تجاری این شرکت می‌توانند به‌وسیله اکانت رسمی WeChat کسب‌وکار ابری علی‌بابا به این چت‌بات دسترسی پیدا کنند. افرادی که مایل به انجام این کار هستند، می‌توانند شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در اختیار این شرکت قرار دهند تا با آن‌ها تماس برقرار شود.

بیشتر بخوانید ...   آموزش حل مشکل کار نکردن هدفون در ویندوز ۱۱

مدل هوش مصنوعی علی‌بابا رسماً معرفی می‌شود

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی درباره قابلیت‌های Tongyi Qianwen در دسترس نیست، اما کسب‌وکار ابری علی‌بابا سه‌شنبه همین هفته رویدادی برگزار خواهد کرد تا به‌صورت رسمی از این چت‌بات پرده بردارد. پس از این مراسم می‌توانیم مقایسه دقیق‌تری بین این هوش مصنوعی، ChatGPT، بینگ مایکروسافت و بارد گوگل داشته باشیم.

با توجه به رقابت سنگین شرکت‌های فناوری در حوزه هوش مصنوعی، اگر Tongyi Qianwen برتری خاصی نسبت به محصولات رقبا داشته باشد، بقیه شرکت‌ها هم طبیعتاً بیکار نخواهند نشست و به‌دنبال توسعه مدل‌های خود می‌روند تا از این رقابت عقب نمانند.

بلومبرگ می‌گوید نام چت‌بات علی‌بابا با الهام از «منسیوس»، فیلسوف چینی، انتخاب شده است و ترجمه آن تقریباً معادل «حقیقت هزاران سؤال» است. از آنجایی که وب‌سایت مربوط به این سرویس تنها به زبان چینی در دسترس است، بعید به‌نظر می‌رسد که خود مدل هوش مصنوعی با زبان‌های دیگری عرضه شود.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا