هوش مصنوعی

توسعه چت‌باتی برای سرمایه‌گذاران بازار رمزارز؛ «ساتوشی» به کاربران ایده‌های سرمایه‌گذاری می‌دهد

شرکت کارگزاری آمریکایی FalconX روی یک چت‌بات مبتنی بر ChatGPT به نام «ساتوشی» کار می‌کند که براساس تاریخچه معاملات کاربران در بازار رمزارز، به آن‌ها ایده‌های سرمایه‌گذاری می‌دهد. درحقیقت ساتوشی را می‌توان یک دستیار برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها در نظر گرفت.

چت‌بات FalconX هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما به گفته مدیرعامل این شرکت، توسعه آن با سرعت پیش می‌رود. در نمونه اولیه این چت‌بات که اخیراً در دسترس قرار گرفته است، کاربران می‌توانند به خلاصه اخبار مدنظرشان دسترسی پیدا کنند که مشابه پاسخ‌ها به درخواست‌های کاربران از ChatGPT است.

الگوریتم‌های FalconX از سال 2018 در پلتفرم این شرکت قرار گرفته‌اند تا تصویر واضحی از بازار ارائه کنند. هدف اولیه از چنین ترکیبی، تمرکز روی پاک‌سازی داده‌های بازار برای حذف فعالیت‌های ساختگی و پولشویی بود؛ اما حالا FalconX اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

ساتوشی از مدل‌های زبانی بزرگ استفاده می‌کند

درحالی‌که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند الگوها را تشخیص دهند و حتی فعالیت‌های آینده را پیش‌بینی کنند، اما نمی‌توانند اقدامات بعدی سرمایه‌گذاران را هدایت کنند. بااین‌وجود طبق گزارش فوربز، مدل‌های زبانی بزرگ و سپس هوش مصنوعی مولد یا زایا می‌توانند در این مسیر به افراد کمک کنند.

شرکت FalconX از 9 ماه پیش روی ساتوشی کار می‌کند و هم‌اکنون مشغول آزمایش آن و همچنین توسعه چت‌باتی با استفاده از زیرساخت و APIهای OpenAI است. این کارگزاری می‌خواهد از مدل زبانی بزرگ ChatGPT برای دستیابی به اهدافش استفاده کند.

بیشتر بخوانید ...   درخواست تکرار یک کلمه از ChatGPT حالا نقض شرایط سرویس‌دهی محسوب می‌شود

از آنجایی که 10 درصد معامله‌گران برای 90 درصد معاملات بازار رمزارزهای خود از مدل‌های محاسباتی استفاده می‌کنند، ساتوشی می‌تواند به افزایش فعالیت‌های سرمایه‌گذاران کوچک کمک کند.

ساتوشی می‌تواند تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط به بازار را از رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کند و به سؤالات مختلف کاربران پاسخ دهد. برای مثال، می‌توانید از ساتوشی وضعیت پورتفوی خود را بپرسید یا اینکه متوجه شوید بزرگ‌ترین بازیگران بازار رمزارزها چه افراد یا شرکت‌هایی هستند. همچنین امکان پرسیدن استراتژی از ساتوشی هم وجود دارد. درنهایت هم یک دکمه خریدو‌فروش به این چت‌بات اضافه می‌شود تا مستقیماً این استراتژی‌ها را پیاده کند.

اگرچه ایده مدنظر FalconX جذاب به‌نظر می‌رسد و همکاری میان آن و OpenAI پتانسیل‌های بالایی دارد، اما باید منتظر ماند و دید چه تعداد از تریدرها حاضر به استفاده از آن خواهند شد و البته مدل نهایی تا چه اندازه در رسیدن به اهدافش موفق عمل خواهد کرد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا