هوش مصنوعی

تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی روزانه از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند

تحلیلگران موسسه پایپر سندلر می‌گویند با وجودی که نوجوانان آمریکایی توجه ویژه‌ای به گوشی‌های هوشمند از خود نشان می‌دهند، اما به صورت متوسط تنها ۴ درصد آنها روزانه به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند.

باوجودی که برخی فعالان حوزه فناوری بر این باور هستند که تعداد کاربران و علاقه‌مندان به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در جهان هر روز رو به افزایش است، اما نتایج بررسی تحلیلگران موسسه Piper Sandler نشان می‌دهد که تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی به صورت روزانه از فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.

این بررسی نشان می‌دهد که واقعیت مجازی هنوز نتوانسته جای خود را در بین نوجوانان باز کند و به صورت جدی مورد توجه نوجوانان آمریکایی قرار نگرفته است. تحلیلگران پایپر سندلر می‌گویند این آمار نشان می‌دهد که دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی از جمله هدست‌های واقعیت مجازی از اهمیت و جایگاه کمتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند و انتظار نمی‌رود واقعیت مجازی به این سرعت بتواند حرفی برای گفتن در بین کاربران نوجوان باز کند.

نوجوانان آمریکایی روی خوشی به واقعیت مجازی نشان نمی‌دهند

هدست‌های واقعیت مجازی و جذابیت‌های متاورس ظاهراً باعث نشده که نوجوانان زمان زیادی را صرق واقعیت مجازی کنند. آمارو ارقام‌های تهیه شده توسط موسسه تحقیقاتی پایپر ساندلر نشان می‌دهد که با وجود همه تاب‌و‌تابی که در مورد متاورس مطرح می‌شود و برخی شرکت‌ها تلاش زیادی روی توسعه هدست‌های واقعیت مجازی انجام می‌دهند، اما این حوزه هنوز نتوانسته به خوبی مسیر خود را در بین نوجوانان باز کند.

تا جایی که گفته می‌شود تنها ۴ درصد کاربران نوجوان آمریکایی هر روز به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند و هنوز این حوزه نتوانسته مورد توجه آنها قرار بگیرد.

با وجودی که تنها ۲۹ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی، دارای دستگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی بودند، حدود ۸۷ درصد آنها گوشی آیفون داشتند و تنها ۴ درصد از هدست‌های واقعیت‌های مجازی به صورت روزانه و ۱۴ درصد به صورت هفتگی از آن استفاده می‌کردند.

علاوه بر این، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که نوجوانان آمریکایی علاقه چندانی به خرید هدست‌های واقعیت مجازی نیز ندارند. در این نظرسنجی تنها ۷ درصد آنها اعلام کردند که قصد خرید یک هدست را دارند و ۵۲ درصد از آنها اعلام کرده بودند که علاقه‌ای به خرید هدست واقعیت مجازی ندارند.

با وجودی که میلیاردها دلار روی توسعه چنین فناوری‌هایی سرمایه گذاری شده است، اما نتایج این بررسی برای شرکت‌های توسعه دهنده مأیوس کننده است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا