هوش مصنوعی

تصویری از لباس مورد نظر خود را با استفاده از توصیفات متنی طراحی کنید

گوگل از ویژگی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی پرده‌برداری کرده است که می‌تواند تجربه خرید آنلاین را به شکلی قابل توجه آسان‌تر کند. این قابلیت یک حالت تازه در «AI Mode» محسوب می‌شود که با تولید تصاویر منحصر به فرد از لباس‌ها بر اساس توضیحات شما، به شناسایی محصولی که به دنبالش هستید، کمک می‌کند.

به گزارش وب‌سایت ورج، این ویژگی نوین که در پاییز امسال برای AI Mode در موتور جستجوی گوگل در دسترس خواهد بود، ابزاری جذاب برای خرید پوشاک محسوب می‌شود. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌جای جستجوی یک محصول خاص، ایده‌های ذهنی خود را بیان کنند.

به‌عنوان مثال، شما ممکن است در بخش جستجو بنویسید: «یک لباس سبز برای مهمانی در فضای باز». هوش مصنوعی به‌جای نمایش محصولات موجود، تعدادی تصویر کاملاً نو و غیرواقعی از لباس‌هایی با سبک‌های متنوع که با توصیف شما مطابقت دارد، ایجاد می‌کند. بعد از آنکه نزدیک‌ترین تصویر به مفهوم ذهنی خود را گزینش کردید، گوگل با بهره‌گیری از فناوری تطبیق بصری، محصولات واقعی و مشابه را از فروشگاه‌های آنلاین به شما معرفی می‌کند.

قابلیت هوش مصنوعی گوگل برای خرید لباس

علاوه‌بر قابلیت جدید AI Mode، گوگل پس از یک دوره آزمایشی نهایتاً ویژگی «پرو مجازی» (Virtual Try-On) خود را به‌صورت عمومی در ایالات متحده و در بخش‌های جستجو، گوگل شاپینگ و نتایج تصاویر ارائه کرده است. تا به‌حال، پرو مجازی گوگل لباس‌ها را بر روی مدل‌هایی با فرم‌های بدنی مختلف به نمایش می‌گذاشت. اما اکنون، این امکان وجود دارد که لباس‌ها را به‌صورت مجازی بر تن خودتان مشاهده کنید:

  1. بر روی یک محصول لباس کلیک کرده و گزینه «امتحان کردن» (Try it on) را کنید.
  2. یک عکس تمام‌قد از خود را بارگذاری کنید.
  3. هوش مصنوعی گوگل در عرض چند ثانیه، تصویر لباس را بر روی بدن شما قرار می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که آن لباس چگونه بر روی شما جلوه خواهد کرد.

این تکنولوژی که بر مبنای مدل‌های هوش مصنوعی مولد ایجاد شده، به کاربران اجازه می‌دهد که با اطمینان بیشتری خرید کنند. این ویژگی همچنین با اپلیکیشن آزمایشی دیگری از گوگل به نام Doppl که امکان تولید ویدیوهای پرو مجازی را فراهم می‌کند، در ارتباط است.

علاوه بر این دو قابلیت، گوگل سیستم هشدار قیمت خود را نیز به‌طور هوشمندانه‌ای ارتقا داده است. کاربران اکنون می‌توانند علاوه‌بر محصول، رنگ، سایز و قیمت موردنظر خود را مشخص کنند و به محض اینکه محصولی با تمامی این مشخصات در هر فروشگاهی در سطح وب موجود شد، از طریق اعلان به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا