هوش مصنوعی

این ساعت جذاب با ChatGPT زمان را از طریق شعر اعلام می‌کند + عکس

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT کاربردهای زیادی دارد و یکی از قابلیت‌های آن سرودن شعر است. حالا یک کاربر از این ابزار قدرتمند استفاده کرده است تا ساعتی بسازد که می‌تواند هر دقیقه از زمان شبانه‌روز را با کمک یک شعر کوتاه روی یک صفحه جوهر الکترونیکی اعلام کند.

«مت وب»، طراح و بلاگری که این دستگاه را ساخته است، به ورج می‌گوید این ساعت شامل یک نمایشگر Inky wHAT و یک کامپیوتر رزبری پای است. او قبلاً از این کامپیوتر برای نمایش متنی ساعت استفاده می‌کرد؛ اما حالا با محبوبیت ChatGPT این ایده به ذهن وب رسید تا از هوش مصنوعی در ساعت خود استفاده کند.

درنتیجه او تصمیم گرفت از API چت‌بات ChatGPT استفاده کند تا با اعلام ساعت به این هوش مصنوعی بتواند از او شعری برای اعلام زمان دریافت کند. مت وب توضیح می‌دهد که فرمان ورودی به API همچنین شامل موقعیت فیزیکی خود دستگاه است. بنابراین احتمالاً این ساعت با کمک حسگرهایی می‌تواند محیط پیرامون خود را ببیند.

این ساعت به‌طور مستقیم به خود ChatGPT وصل شده است

وب می‌گوید ساعت او برای هر زمانی که به‌نمایش می‌گذارد، یک متن جدید تولید می‌کند و پایگاه داده ندارد. این ساعت درحال‌حاضر به ChatGPT وصل شده چون استفاده از آن رایگان و ساده است، اما او ترجیح می‌دهد که بعداً آن را به‌طور مستقیم به مدل GPT-3 متصل کند.

مت وب درزمینه ساعت گجت‌هایی از این دست بی‌تجربه نیست؛ چرا که او قبلاً مدیرعامل استودیوی BERG بوده است که برای مثال چاپگرهای حرارتی کوچکی برای نمایش سرخط خبرها تولید می‌کرد. وب می‌گوید واکنش مخاطبان نسبت به پروژه ساعت جدید او فراتر از انتظارات بوده است و او اکنون می‌خواهد این محصول را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

بیشتر بخوانید ...   اینتل ظاهراً در حوزه هوش مصنوعی رقیب مایکروسافت و OpenAI می‌شود

البته این دستگاه یک مشکل کوچک هم دارد. وب می‌گوید ساعت او تقریباً هر 15 دقیقه یک‌بار در اعلام زمان اشتباه می‌کند تا قافیه شعرهای خود را درست کند. البته این ایراد قابل حل است، اما وب می‌گوید فعلاً می‌توان آن را به‌عنوان یک خطای بامزه پذیرفت.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا