هوش مصنوعی

ادوبی هوش مصنوعی زایا را به نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو می‌آورد + ویدیو

ادوبی اعلام کرد می‌خواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی زایای Firefly را به نرم‌افزارهای ویرایش ویدیوی خود در مجموعه Creative Cloud بیاورد. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه خواهند داد تا حتی اگر با ویرایش ویدیو آشنایی کافی ندارند، بتوانند به‌سادگی ویرایش‌های شگفت‌انگیزی را در ویدیوهای خود انجام دهند.

به‌گزارش رویترز، ابزارهای هوش مصنوعی Firefly به کاربران اجازه می‌دهد با ورودی‌های ساده متنی تغییراتی را مثلاً در نورپردازی صحنه‌ها اعمال کنند یا با هوش مصنوعی موسیقی یا افکت صوتی بسازند و آن‌ها را به ویدیوی خود اضافه نمایند. ابزارهای «فایرفلای» که چندی قبل معرفی شده بودند، می‌توانند کار ادیتورهای ویدیو را تا حد زیادی آسان‌تر کنند.

هوش مصنوعی ادوبی چگونه به ویرایش ویدیو کمک می‌کند؟

ادوبی با انتشار ویدیویی عملکرد این فناوری را نشان داده است. برای مثال، در بخشی از این کلیپ، می‌توانیم زنی را ببینیم که در حال ارائه توضیحی درباره آماده‌شدن برای صخره‌نوردی است. بااین‌حال، هوش مصنوعی حرف‌های این زن را متوجه می‌شود و صحبت‌های او را در کنار صحنه‌های مربوطه قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند طیف رنگی صحنه‌ها را تغییر بدهد و کلیپ را از یک صبح سرد به زمان طلایی طلوع یا غروب خورشید تبدیل کند. تمامی این تغییرات با ورودی‌های ساده متنی قابل انجام است و حتی می‌توان به نرم‌افزار گفت که روشنایی چهره فرد را در تصویر افزایش دهد.

ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی ادوبی
ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی ادوبی

مثال دیگری که در این ویدیو دیده می‌شود، قابلیت ساخت لوگو، گرافیک یا عنوان با هوش مصنوعی است. برای مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید نوشته را با گرافیکی شبیه آهن گداخته به شما نشان بدهد.

بیشتر بخوانید ...   بیل گیتس می‌گوید هوش مصنوعی کاربران را از گوگل و آمازون بی‌نیاز می‌کند

«ایوو مانولوف»، معاون ادوبی می‌گوید: «ما با یک دکمه ساده می‌توانیم 1000 نسخه از یک ویدیو را تولید کنیم که همگی شخصی‌سازی شده باشند.» بااین‌حال، این شرکت فعلاً رویکرد محتاطانه‌ای را در زمینه هوش مصنوعی در پیش گرفته است تا مثل Stable Diffusion و Midjourney درگیر جنجال نشود.

ادوبی در حال حاضر به آزمایش این سیستم جدید برای ویرایش ویدیو مشغول است و در نظر دارد که این قابلیت‌ها را در دنباله سال در دسترس کاربران قرار دهد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا