کروم با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران بازخوردی از عملکرد فروشگاههای آنلاین ارائه میدهد
شرکت گوگل یک ویژگی نوین را برای مرورگر کروم معرفی کرده است که با بهرهگیری از فناوریهای هوش مصنوعی، نقد و بررسیهای فروشگاههای آنلاین را به بازدیدکنندگان ارائه میدهد.
بر اساس گزارش تککرانچ، گوگل در روز دوشنبه از عرضه یک قابلیت جدید برای مرورگر کروم خبر داد که نقد و بررسیهایی که به کمک هوش مصنوعی ایجاد میشوند، برای خریداران آمریکایی به نمایش درمیآید. هدف این ابتکار، یاری رساندن به کاربران در شناسایی بهترین فروشگاههای آنلاین برای خرید است.
گوگل کروم نقد و بررسی فروشگاههای اینترنتی را با هوش مصنوعی ارائه میدهد
این ویژگی جدید که با کلیک بر روی نماد موجود در سمت چپ آدرس وبسایت در مرورگر فعال میشود، پنجرهای پاپآپ را به نمایش درمیآورد که اطلاعاتی درباره سوابق فروشگاه مورد نظر را در زمینههایی چون کیفیت کالا، تجربه خرید، قیمتگذاری، خدمات مشتری و شرایط بازگشت کالا در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد.
این امکان در حال حاضر تنها به زبان انگلیسی و برای کاربران آمریکایی فراهم شده است. همچنین نقد و بررسیهای نمایش داده شده توسط این ویژگی بر اساس دادههای استخراجشده از برخی سایتهای معتبر نقد و بررسی میباشد.
در مرحله اولیه، قابلیت نقد و بررسی مرورگر کروم فقط برای نسخه دسکتاپ این نرمافزار در دسترس است و هنوز زمان عرضه آن برای نسخههای موبایل مشخص نشده است.
گوگل بیان میکند که هدف از ارائه این خلاصهها، بهبود تجربه خریدی امنتر و مؤثرتر است. با این حال، این ویژگی به گوگل کمک خواهد کرد تا رقابت بهتری با قابلیتهای هوش مصنوعی آمازون در حوزه خردهفروشی داشته باشد. آمازون در حال حاضر از هوش مصنوعی برای خلاصهسازی امتیازات و نقد و بررسی محصولات، یاری به مشتریان در یافتن لباسهای مناسب، ارائه پیشنهادات مختلف، مقایسه کالاها و دیگر موارد استفاده میکند.
اضافه شدن بیشتر قابلیتهای هوش مصنوعی به کروم در شرایطی صورت میگیرد که گوگل با چالشهای جدی از سوی استارتاپهایی مانند پرپلکسیتی در بازار مرورگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی روبهرو شده است.