بازار خودرو

فعلاً تولید لامبورگینی الکتریکی متوقف شده است

در دسامبر ماه، لامبورگینی تصمیم به تأخیر در تولید نخستین خودروی برقی خود گرفت که بر اساس مفهوم لانزادور طراحی شده است و در سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. زمان‌بندی عرضه این مدل برقی که پیش‌تر قرار بود در سال ۲۰۲۸ به بازار بیاید، به دلیل افت تقاضا برای خودروهای برقی لوکس، به سال ۲۰۲۹ منتقل شد. به تازگی «استفان وینکلمن»، مدیرعامل لامبورگینی، اعلام کرده که ممکن است این خودرو به‌صورت کامل برقی نباشد.

علاوه بر تأخیر در عرضه این مدل برقی، لامبورگینی به تازگی از برنامه‌های خود برای معرفی نسل جدید شاسی‌بلند اوروس به‌عنوان یک مدل تمام برقی عقب‌نشینی کرده و اعلام کرده که نسل جدید این شاسی‌بلند به‌صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

تولید لامبورگینی برقی در حال حاضر در برنامه نیست

وینکلمن در گفت‌وگویی با نشریه استرالیایی CarExpert اظهار داشت: «پذیرش خودروهای الکتریکی در سطح جهانی در کاهش است و این موضوع به‌ویژه در مورد مدل‌های لوکس مانند محصولات لامبورگینی بیشتر به چشم می‌خورد. بنابراین جانشین اوروس، یک مدل پلاگین هیبریدی خواهد بود و ما مرحله عرضه مدل برقی چهارم را به تأخیر خواهیم انداخت.»

زمانی که از وینکلمن درباره احتمال استفاده از پیشرانه پلاگین هیبریدی برای نسخه تولیدی لانزادور سؤال شد، او موضوع را رد نکرد.

او در این خصوص گفت: «ما باید به‌زودی در مورد استراتژی خود تصمیم‌گیری کنیم. ممکن است از پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره‌مند شویم، اما هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.»

این موضع با تصمیمات چند سال پیش لامبورگینی تفاوت زیادی دارد. در آن زمان، این شرکت قصد داشت خودروی الکتریکی را به خط تولید خود معرفی کند. این شرکت ایتالیایی با افزودن مدل‌های هیبریدی به خط تولید خود، ابتدا با مدل پرچمدار روئلتو و سپس اوروس SE هیبریدی، استقامت نشان داده است. امسال نیز شاهد عرضه تمراریو بودیم که مجموعه محصولات هیبریدی این شرکت را تکمیل کرد.

مدل‌های درون‌سوز بیشتری در انتظار عرضه هستند

وینکلمن در مورد زمان ورود لامبورگینی برقی به بازار گفت: «قبل‌تر نیز اشاره کرده‌ایم که نیاز نیست در مرحله اول عرضه خودروهای برقی عملکرد بالایی داشته باشیم، بلکه زمانی که مشتری‌ها آماده خرید این دسته از خودروها باشند، باید با قدرت ظاهر شویم. از نظر من، این برای موفقیت لامبورگینی بسیار حائز اهمیت است.»

او در ادامه بیان کرد: «ما یک شرکت متکی بر فناوری هستیم، اما در برخی مواقع باید به جنبه احساسی مشتریان نیز توجه کنیم. موفقیت تنها با شتاب یا سرعت بالا تأمین نمی‌شود؛ بلکه احساسات نیز نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند.»

با این حال، لامبورگینی تا حد ممکن به عرضه موتورهای درون‌سوز متعهد خواهد بود. این شرکت به‌دنبال تداوم این روند با استفاده از روش‌هایی مانند سوخت‌های مصنوعی است. وینکلمن اعلام کرده که لامبورگینی در آینده حداقل دو ابرخودرو با موتور درون‌سوز عرضه خواهد کرد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا