بازی و سرگرمی

مدیر Ubisoft: مسئولیت اعتبار منفی شرکت بر عهده منتقدان و دشمنان ماست

تعدادی پیش، ایو گیلموت (Yves Guillemot)، مدیرعامل Ubisoft، در یک اظهار نظر عجیب، به کاهش محبوبیت دنیای جنگ ستارگان به‌عنوان دلیل ناکامی تجاری بازی Star Wars Outlaws اشاره کرد. به‌تازگی وی همچنین بیان کرده که احساسات شدید گیمرها نسبت به کیفیت بازی‌های ویدیویی، به نوعی مسئول وضعیت کنونی محصولات این شرکت بوده و به این ترتیب، منتقدان و بازیکنان را به‌عنوان مقصرانی برای این مسئله معرفی کرده است.

چندین سال است که Ubisoft تحت انتقادات و جنجال‌های فراوانی قرار دارد. دلایل اصلی این انتقادات، به این حقیقت برمی‌گردد که این شرکت، مخاطبان خود را در اولویت قرار نمی‌دهد و از نظر جایگاه کنونی‌اش، به حواشی کم‌اهمیت پرداخته است.

همچنان که می‌دانید، وجود شخصیت سیاه‌پوست یاسوکه در Assassin’s Creed Shadows، به شدت خشم طرفداران این مجموعه را برانگیخت. علیرغم تمامی انتقادات، یوبیسافت به‌صورت قاطع بر موضع خود ایستاد و این حرکت، موجب ایجاد تبعات بیشتری برای آن شد. حتی سهامداران این شرکت نیز به تازگی از قرار گیری یاسوکه در این بازی انتقاد کرده‌اند.

این ماجرا تنها به Assassin’s Creed Shadows محدود نمی‌شود؛ زیرا تقریباً هر عنوانی که در چند سال اخیر توسط Ubisoft عرضه شده، به نحوی دارای کیفیتی زیر متوسط بوده است. به تازگی، به‌جای قبول اشتباهات، مدیرعامل به ترسیم منتقدان به‌عنوان مقصر این شرایط پرداخته و بر این باور است که کارزارهای نفرت‌پراکنی علیه محصولات این شرکت شکل گرفته‌اند.

طبق گزارشات اخیر، در نشست بین سرمایه‌گذاران و مدیران Ubisoft، مدیرعامل به این نکته اشاره کرد که نفرت‌پراکنی علیه این شرکت و تولیداتش به‌نظر می‌رسد از سوی یک گروه سازمان‌یافته هدایت می‌شود.

یوبیسافت به‌واسطه انتقادهای آنلاین، که به‌صورت کارزارهای گسترده و کینه‌توزانه شکل می‌گیرند و وظیفه نقادی علیه محصولات، تیم‌ها و بیانیه‌های عمومی این شرکت را بر عهده دارند، با خطر آسیب‌دیدن اعتبار خود روبرو است.

متاسفانه این شرکت نه تنها اشتباهات خود را نمی‌پذیرد، بلکه دیگران را به‌دلیل اوضاع کنونی‌اش سرزنش می‌کند. اگر یک بازی قادر باشد که مشکلات سابق خود را بهبود بخشد و واقعاً به نیازهای مخاطبان توجه کند (نه به نظرات اقلیت)، باید بعید باشد که با شکست‌های مکرر مواجه شود.

وی همچنین متذکر شد که این کمپین‌ها ناشی از مشکلات فنی بازی‌ها و سخنان منتشر شده توسط برخی افراد هستند. هرچند که Ubisoft نسبت به سایر شرکت‌های بازی‌سازی، بیشتر مورد انتقاد و حمله قرار می‌گیرد، اما متاسفانه همواره در شناسائی مشکل اصلی و رفع آن ناکام می‌ماند.

اگر در یک بازی نقصی وجود داشته باشد، طبیعی است که طرفداران به آن واکنش نشان دهند و توسعه‌دهنده نیز باید این مسئله را حل کند، نه اینکه بازیکنان را به حساسیت بیش‌از حد در مورد کیفیت بازی‌ها متهم نماید.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا