هواوی بار دیگر در صدر بازار تلفنهای هوشمند چین قرار گرفته است
آمارهای جدید حاکی از آن هستند که رشد هواوی در بازار چین همچنان به روند خود ادامه میدهد و این کمپانی موفق شده دوباره به مقام اول در این بازار دست یابد.
طبق گزارش اخیر IDC، در پایان سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ که در ماه ژوئن به پایان رسید، هواوی که مدتی با چالشهای زیادی در دسترسی به تراشهها دست و پنجه نرم میکرد، موفق به کسب ۱۸ درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند چین شد. همچنین بهطور کلی، تعداد گوشیهای هوشمند عرضهشده در چین در این دوره زمانی با کاهشی ۴ درصدی به ۶۹ میلیون دستگاه کاهش یافته است.
هواوی اکنون در راس بازار گوشیهای هوشمند چین قرار دارد
علاوه بر این، سایر تولیدکنندگان چینی گوشیهای هوشمند مانند اوپو و ویوو نیز نشانههایی از افت فروش را به نمایش گذاشتهاند. با وجود اینکه هواوی برای نخستین بار در بیش از چهار سال اخیر توانسته است برتری خود را در بازار داخلی چین به دست آورد، اما در این سهماهه با کاهش ۳.۴ درصدی در عرضه گوشیهای خود مواجه شده است.
در این دوره، هواوی ۱۲.۵ میلیون گوشی را به بازار عرضه کرده و سهم ۱۸.۱ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین در این سهماه، این برند جدیدترین نسخه از سری پرچمدار عکاسیمحور خود به نام Pura 80 را معرفی نمود.
اما بیشترین کاهش در عرضه گوشیهای هوشمند در بازار چین در سهماهه دوم (بهصورت سالانه) متعلق به ویوو بوده است. این شرکت جایگاه اول خود را که در سهماهه دوم سال گذشته در اختیار داشت، از دست داده و به رده دوم پس از هواوی سقوط کرده است.
برند اوپو با عرضه ۱۰.۷ میلیون گوشی هوشمند در این سهماهه، موفق به کسب رتبه سوم بازار چین شده و شیائومی در جایگاه چهارم قرار دارد.
جالب اینکه اپل در حال حاضر در رتبه پنجم قرار گرفته و در سهماهه دوم تنها ۹.۶ میلیون دستگاه آیفون به بازار چین عرضه کرده است. سهم اپل از این بازار اکنون به ۱۳.۹ درصد رسیده است. فروش اپل در بازار چین در ماههای اخیر با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.
بازگشت هواوی به صدر بازار چین نشاندهنده این واقعیت است که این برند در حال احیای جایگاه خود است و علیرغم تحریمهای سخت، همچنان به نوآوری و ارائه محصولات جدید ادامه میدهد.