کارگردان Fallout: New Vegas از فقدان سطوح دشواری متنوع در بازیها انتقاد نمود
کارگردان بازی Fallout: New Vegas معتقد است که عناوین بازی باید از تنوع بازیکنان بهرهبرداری کنند.
با ظهور ژانرهای مدرن و رواج هر چه بیشتر بازیهای ویدیویی، فعالیت در این زمینه به یک رقابت تبدیل شده است. در نتیجه، برخی از توسعهدهندگان بازیهای خود را بهصورت ویژه برای ردههای خاصی از بازیکنان طراحی کرده و سینماگران دیگری را نادیده میگیرند. علاوه بر این، بسیاری از بازیهای ویدیویی از تنوع کافی در تنظیمات دشواری برخوردار نیستند و این معضل میتواند مانع از تجربه کامل بازی توسط برخی افراد گردد. کارگردان Fallout: New Vegas به پیچیدگی بیش از حد بازیهای نقشآفرینی (RPG) انتقاد کرده و بر لزوم ایجاد گزینههای دشواری متنوعتر به جای تسهیل مکانیسمها تأکید میکند. وقتی توسعهدهندگان بازیها را برای گروههای خاص طراحی میکنند، عملاً خود را در چارچوب محدودی محصور میسازند. اما اگر بازیها بهگونهای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مختلف بازیکنان باشند و امکان تنظیم تجربه بازی متناسب با هر فرد نیز فراهم گردد، میتوانند طیف وسیعتری از مخاطبان را جذب کنند.
در گفتوگویی اخیر، جاش ساویر (کارگردان بازی Fallout: New Vegas) بیان کرده است:
به نظر من میتوانیم از انواع مختلف بازیکنان حمایت کنیم، اما این امر به یک رویکرد یکسان نیاز ندارد. واقعاً از تجربه بازیهایی که گزینههای شخصیسازی زیادی ندارند، آزرده خاطر میشوم.
ساویر اشاره میکند که تولید بازیها باید به قصد جذب مخاطبان گوناگون صورت گیرد و از شرکتهایی که قابلیتهای مختلف دشواری را در عناوین خود ارائه میدهند، قدردانی میکند. او معتقد است که نبود چنین گزینههایی در بازیها ناامیدکننده است. همچنین اذعان میکند که اضافه کردن سطوح دشواری متفاوت، کار پیچیدهای نیست و استودیوها نیازی به قربانی کردن داستانپردازی و دیگر جنبههای بازی برای گسترش جامعه مخاطبان ندارند. به عنوان مثال، در میان عناوین سال ۲۰۲۵، بازی Kingdom Come: Deliverance 2 با وجود دستاوردهای فوقالعاده، موفق به جذب بازیکنان غیرحرفهای نشد. همچنین بازی Lies of P نیز با شرایط مشابهی مواجه بود، اما پس از عرضه، با اضافه کردن درجات سختی جدید، توسعهدهنده سعی کرد تا مخاطبانی فراتر از طرفداران سبک سولز را جذب کند.