اسپاتیفای پس از تقریباً ده سال، به بازنگری پلیلیست Discover Weekly پرداخت
اسپاتیفای، در آستانه یک دهه از راهاندازی قابلیت پلیلیست Discover Weekly، به بازنگری و طراحی مجدد این بخش پرداخته است. بهواسطه این تغییرات، کاربران اسپاتیفای میتوانند هر دوشنبه جدیدترین پیشنهادهای شنیداری را دریافت کنند.
طبق گزارش تک کرانچ، امکان استفاده از Discover Weekly تقریباً از دوازده سال پیش به اسپاتیفای اضافه شده و از آن زمان کمتر تغییری در آن ایجاد شده است. با این حال، اسپاتیفای اکنون به روزرسانی جدیدی ارائه کرده که به کاربران نسخه پریمیوم این امکان را میدهد تا کنترلهای بیشتری بر روی این پلیلیست داشته و پیشنهادات موسیقی خود را به سمت ژانرهای خاص هدایت کنند.
اسپاتیفای قابلیتهای جدیدی به پلیلیست Discover Weekly اضافه کرده است
به عنوان مثال، اگر شما به طور مرتب به موسیقی راک دهه ۸۰ گوش میدهید اما به تازگی به موسیقی K-pop علاقمند شدهاید، این امکان برای شما فراهم است که با فیلترهای متنوع، الگوریتم آهنگها را به سمت سلیقه خود سوق دهید.
این ویژگی با هدف افزایش کنترل کاربران طراحی شده است تا بتوانند بهوضوح نوع موسیقی جدیدی را که تمایل دارند از طریق پلی لیست Discover Weekly خود بشنوند، مشخص کنند.
براساس اعلام اسپاتیفای، کاربران این سرویس تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد ترک را از طریق Discover Weekly پخش کردهاند و ۷۷ درصد از آهنگهای مورد شنود، مختص هنرمندان نوظهور بوده است.
کاربران اسپاتیفای پریمیوم به منظور استفاده از نسخه بهروز شده Discover Weekly میتوانند به بخش Made for You و پلیلیست Discover Weekly دسترسی پیدا کنند. چنانچه آخرین نسخه اسپاتیفای روی دستگاه شما نصب شده باشد، در این قسمت قابلیتهای مختلفی برای کنترل ژانرهای مختلف موسیقی نمایش داده میشود.
پیشنهادات اسپاتیفای تحت تأثیر الگوریتمهای خاص این سرویس شکل میگیرد. این پلتفرم به تازگی قابلیتهای جدیدی را اضافه کرده که به کاربران امکان بیشتری برای مدیریت الگوریتمهای شنیداری خود میدهد و تسهیل میکند تا به راحتی آهنگهایی متناسب با سلیقه شخصی خود پیدا کنند.
رابط کاربری صف پخش اسپاتیفای نیز بهروز رسانی شده و اطلاعاتی درباره پیشنهادات آتی را ارائه میدهد. این تغییرات به کاربران اجازه میدهد تا پیشاپیش کنند کدام آهنگها در صف پخش قرار بگیرند. همچنین، کاربران میتوانند آهنگهایی را که ممکن است از آنها خسته شده باشند، با استفاده از گزینه Snooze، برای مدت ۳۰ روز از لیست پخش خود حذف کنند.