نرم افزار و برنامه ها

گوگل قابلیت «پوشیدن مجازی لباس» با استفاده از عکس شخصی را ارائه داد

گوگل یک ویژگی نوآورانه را برای بهبود تجربه خرید آنلاین معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد لباس‌ها را به‌طور مجازی با استفاده از عکس خود امتحان کنند. این قابلیت که در حال حاضر به شکل آزمایشی از طریق بخش Search Labs در ایالات متحده قابل دسترسی است، نمایانگر یک اقدام جدید از سوی این غول فناوری به منظور افزایش شخصی‌سازی در تجربه خرید آنلاین به شمار می‌رود.

با فعال‌سازی این ویژگی، کاربران در نتایج جستجوی گوگل و در کنار گزینه‌هایی مانند شلوار، پیراهن، پیراهن‌های بلند و دامن، دکمه‌ای به‌نام «Try it on» مشاهده خواهند کرد. پس از ، گوگل از آنها می‌خواهد که یک عکس تمام‌قد بارگذاری کنند تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تصاویری از آنها با لباس‌های ی ایجاد نماید. این تصویر را می‌توان ذخیره یا با دیگران به اشتراک گذاشت.

بر اساس گفته‌های گوگل، این ویژگی بر مبنای مدلی از هوش مصنوعی طراحی شده که «توانایی درک دقیقی از فرم بدن انسان و جزئیات لباس‌ها، شامل نحوه تا خوردن، کش آمدن یا چگونگی قرارگیری پارچه‌های مختلف روی بدن‌های متفاوت» دارد.

سایر قابلیت‌های گوگل برای تجربه بهتر خرید آنلاین

به موازات این امر، گوگل در تلاش است تا تجربه خرید را از طریق AI Mode گسترش دهد. این ویژگی که از ماه مارس با پشتیبانی مدل هوش مصنوعی جمینای برای تعدادی بیشتری از کاربران در دسترس قرار گرفته، به آنها امکان می‌دهد به‌صورت هوشمند و با مکالمه خرید کنند.

برای مثال، اگر یکی از کاربران به AI Mode بگوید که به دنبال یک کیف مناسب برای سفرش در ماه مه به پورتلند است، گوگل با آنالیز شرایط، کیف‌هایی با ویژگی‌های خاص مانند مقاومت در برابر آب و جیب‌های اضافی را پیشنهاد خواهد داد.

در نهایت، گوگل همچنین در حال آزمایش یک ویژگی جدید به نام Agentic Checkout است. این قابلیت قرار است در ماه‌های آینده برای کاربران آمریکایی قابل استفاده باشد و به آنها این امکان را می‌دهد تا پس از مشخص کردن اندازه، رنگ و محدوده قیمت مورد نظر، دکمه «Buy for me» را کرده و گوگل به نمایندگی از آنها و از طریق Google Pay خرید را تکمیل کند. پیش از این، کاربران تنها می‌توانستند قیمت محصولات را ردیابی کنند، اما اکنون خرید به‌طور کامل به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا