کامپیوتر و سخت افزار

فناوری انویدیا Reflex 2 فعلا برای سری RTX 50: مدل های قدیمی در آینده نزدیک!

فناوری انویدیا Reflex 2 در ابتدا منحصراً با کارت های گرافیک سری RTX 50 Blackwell سازگار خواهد بود، اما پشتیبانی از مدل های قدیمی تر در آینده ارائه می شود.

اگر از آخرین به روزرسانی مربوط به NVIDIA Reflex 2 بی خبر مانده اید، انویدیا این فناوری را همزمان با معرفی کارت های گرافیک GeForce RTX 50 رونمایی کرد. فناوری Reflex که به کاهش تأخیر ورودی مشهور است، در نسخه دوم خود با اضافه شدن قابلیتی جدید به نام “Frame Warp” عملکردی بهینه تر و پیشرفته تر ارائه می دهد.

انویدیا در ویدئوی اصلی خود درباره سازگاری این ویژگی جدید توضیحی ارائه نکرد، اما تیم سبز اطلاعات آن را در سند Game Works منتشر کرده است (به نقل از harukaze5719@). طبق بخش سؤالات متداول (FAQ) در قسمت Reflex Frame Warp، این فناوری در زمان عرضه تنها برای کارت های گرافیک سری RTX 50 در دسکتاپ و لپ تاپ در دسترس خواهد بود، البته به شرطی که درایور انویدیا نسخه +570 نصب باشد.

انویدیا همچنین تأیید کرده که Reflex 2 در آینده برای کارت های RTX قدیمی تر نیز منتشر خواهد شد، اما این پشتیبانی از طریق به روزرسانی های بعدی ارائه می شود، بنابراین باید منتظر ماند.

انحصارگرایی در محصولات انویدیا!

NVIDIA Reflex 2 جدیدترین فناوری این شرکت برای کاهش تأخیر ورودی است که علاوه بر ویژگی های اصلی Reflex 1، قابلیت Frame Warp را نیز به همراه دارد. این ویژگی، فریم ها را بر اساس ورودی ماوس به روزرسانی می کند، در حالی که در نسخه اولیه Reflex، پردازنده منتظر آماده شدن پردازنده گرافیکی برای پردازش فریم ها می ماند. در بازی های پردازشی سنگین مانند CS ،Valorant و Final، فریم ها معمولاً در صف پردازنده گرافیکی (GPU) برای پردازش انباشته می شوند.

فناوری Reflex با ساده سازی مسیر پردازش، تأخیر ورودی را کاهش می دهد، اما در Reflex 2، قابلیت Frame Warp به گونه ای طراحی شده که فریم تولیدشده توسط پردازنده (CPU) را با توجه به آخرین موقعیت ماوس ارسال می کند. سپس Reflex 2 این فریم را متناسب با پردازش GPU تغییر داده و موقعیت دوربین را به روزرسانی می کند. این فرآیند باعث می شود که فریم ها همگام با ورودی لحظه ای ماوس تنظیم شوند و با بهره گیری از روش Inpainting انویدیا، فریم نهایی بدون افزایش محسوس تأخیر، سریع تر پیش بینی شود.

بر اساس اعلام انویدیا، فناوری Reflex 2 تقریباً دو برابر سریع تر از نسخه قبلی خود در پردازش ورودی عمل می کند و می تواند تأخیر ورودی را تا 75٪ نسبت به روش پردازش سنتی کاهش دهد. از نظر تئوری، Reflex 2 باید با کارت های RTX قدیمی تر نیز سازگار باشد، اما فعال سازی آن تنها توسط انویدیا امکان پذیر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

کمی صبر کنید…

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا