بازار خودرو

شیائومی بیش از 30 هزار خودرو SU7 را به‌دلیل نقص در سیستم پارک خودکار فراخوان کرد


شیائومی به‌دلیل بروز یک مشکل نرم‌افزاری در سیستم پارک خودکار خودرو SU7 ، فراخوان گسترده‌ای انجام داده است. این فراخوان شامل 30931 دستگاه از سدان‌های برقی SU7 در چین می‌شود. به گفته‌ی شرکت شیائومی، این نقص به‌دلیل یک باگ در نرم‌افزار سیستم پارک خودکار رخ داده که می‌تواند عملکرد صحیح این سیستم را مختل کند.

به‌گزارش xiaomitime، نقص نرم‌افزاری باعث ایجاد اختلال در تشخیص موقعیت خودرو حین استفاده از سیستم پارک خودکار می‌شود. اولین گزارش از این مشکل در تاریخ 14 نوامبر 2024 (24 آبان 1403) ثبت شد.

راهنمای خرید تکراتو

در این گزارش یکی از مالکان خودرو SU7 از برخورد و خراشیدگی خودرو در زمان استفاده از سیستم پارک خودکار خبر داد. این اختلال باعث شده تا خودرو نتواند به‌درستی موانع را شناسایی کرده و در نهایت منجر به آسیب به بدنه‌ی خودرو شود.

نقص در سیستم پارک خودکار خودرو SU7

فراخوان شیائومی شامل مدل‌های استاندارد SU7 می‌شود که از تاریخ 6 فوریه 2024 (17 بهمن 1402) تا 26 نوامبر 2024 (6 آذر 1403) تولید شده‌اند. خودروهایی با شماره‌های مدل BJ7000MBEVR2، XMA7000MBEVR2 و XMA7000MBEVR5 مشمول این فراخوان هستند.

بنابر اعلام شیائومی، برای حل این مشکل یک به‌روزرسانی از راه دور (OTA) در دسترس مالکان قرار خواهد گرفت. این به‌روزرسانی به‌صورت خودکار به سیستم خودرو ارسال خواهد شد و نیاز به مراجعه به مراکز خدماتی ندارد.

شیائومی بیش از 30 هزار خودرو SU7 را به‌دلیل نقص در سیستم پارک خودکار فراخوان کردشیائومی بیش از 30 هزار خودرو SU7 را به‌دلیل نقص در سیستم پارک خودکار فراخوان کرد

این شرکت علت اصلی مشکل را به‌هم‌ریختگی زمان در سیستم ابری که پشتیبانی از سیستم پارک خودکار را انجام می‌دهد، نسبت داده است. برای رفع این نقص، شیائومی اقدامات اصلاحی در زیرساخت‌های ابری خود انجام داده و ویژگی‌های حفاظتی بیشتری به سیستم کمک پارک خودکار خودروهای SU7 افزوده است.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا