شیائومی بیش از 30 هزار خودرو SU7 را به دلیل نقص در سیستم پارک خودکار فراخوان کرد
شیائومی به دلیل بروز یک مشکل نرم افزاری در سیستم پارک خودکار خودرو SU7 ، فراخوان گسترده ای انجام داده است. این فراخوان شامل 30931 دستگاه از سدان های برقی SU7 در چین می شود. به گفته ی شرکت شیائومی، این نقص به دلیل یک باگ در نرم افزار سیستم پارک خودکار رخ داده که می تواند عملکرد صحیح این سیستم را مختل کند.
به گزارش xiaomitime، نقص نرم افزاری باعث ایجاد اختلال در تشخیص موقعیت خودرو حین استفاده از سیستم پارک خودکار می شود. اولین گزارش از این مشکل در تاریخ 14 نوامبر 2024 (24 آبان 1403) ثبت شد.
در این گزارش یکی از مالکان خودرو SU7 از برخورد و خراشیدگی خودرو در زمان استفاده از سیستم پارک خودکار خبر داد. این اختلال باعث شده تا خودرو نتواند به درستی موانع را شناسایی کرده و در نهایت منجر به آسیب به بدنه ی خودرو شود.
نقص در سیستم پارک خودکار خودرو SU7
فراخوان شیائومی شامل مدل های استاندارد SU7 می شود که از تاریخ 6 فوریه 2024 (17 بهمن 1402) تا 26 نوامبر 2024 (6 آذر 1403) تولید شده اند. خودروهایی با شماره های مدل BJ7000MBEVR2، XMA7000MBEVR2 و XMA7000MBEVR5 مشمول این فراخوان هستند.
بنابر اعلام شیائومی، برای حل این مشکل یک به روزرسانی از راه دور (OTA) در دسترس مالکان قرار خواهد گرفت. این به روزرسانی به صورت خودکار به سیستم خودرو ارسال خواهد شد و نیاز به مراجعه به مراکز خدماتی ندارد.
این شرکت علت اصلی مشکل را به هم ریختگی زمان در سیستم ابری که پشتیبانی از سیستم پارک خودکار را انجام می دهد، نسبت داده است. برای رفع این نقص، شیائومی اقدامات اصلاحی در زیرساخت های ابری خود انجام داده و ویژگی های حفاظتی بیشتری به سیستم کمک پارک خودکار خودروهای SU7 افزوده است.
بیشتر بخوانید: