OpenAI با مالک نیویورکر و وایرد قرارداد محتوایی امضا کرد
OpenAI سه شنبه از همکاری با شرکت Condé Nast خبر داد که به موجب آن محصولات این شرکت هوش مصنوعی مانند ChatGPT و SearchGPT می توانند محتوای رسانه هایی نظیر نیویورکر، وایرد، ونیتی فیر، Vogue ،Condé Nast Traveler ،GQ ،Architectural Digest و Bon Appétit را نمایش دهند.
در وب سایت خبری OpenAI درباره قرارداد با Conde Nast آمده است:
«با معرفی نمونه اولیه SearchGPT، ما درحال آزمایش ویژگی های جستجوی جدید هستیم که یافتن اطلاعات و منابع محتوای قابل اعتماد را سریع تر و واقعی تر می کند. ما مدل های مکالمه خود را با اطلاعات وب ترکیب می کنیم تا پاسخ های سریع و به موقع با منابع روشن و مرتبط به شما ارائه دهیم.»
شرکت OpenAI اضافه کرد نمونه اولیه SearchGPT پیوندهای مستقیمی به اخبار ارائه می دهد و این شرکت قصد دارد «در آینده بهتر از این ویژگی ها را مستقیم در ChatGPT ادغام کند.»
قرارداد جدید OpenAI نمونه ای تازه از همکاری استارتاپ های هوش مصنوعی با شرکت های رسانه ای برای استفاده از محتوای آن ها در سرویس های AI است.
اخیراً استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity نیز مدل تقسیم درآمد را برای ناشران ارائه کرد. رسانه ها و پلتفرم های ناشر محتوا ازجمله Fortune ،Time ،Entrepreneur ،The Texas Tribune ،Der Spiegel و WordPress.com اولین کسانی بودند که به «برنامه ناشران» این استارتاپ پیوستند.
شرکت OpenAI و مجله تایم در ژوئن «معامله محتوای چندساله» را اعلام کردند که به OpenAI اجازه می دهد به مقالات فعلی و آرشیو 100 ساله تایم دسترسی داشته باشد. طبق این قرارداد، OpenAI می توانند محتوای تایم را در چت جی پی تی خود برای پاسخ به سؤالات کاربران نمایش دهد و از محتوای تایم برای «بهبود محصولاتش» یا احتمالاً برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند.
همکاری های مشابه شرکت OpenAI با دیگر رسانه ها
ماه مه، شرکت OpenAI همکاری مشابهی با شرکت News Corp اعلام کرد. این شرکت به OpenAI اجازه می دهد به مقالات فعلی و آرشیو وال استریت ژورنال، مارکت واچ، بارون، نیویورک پست و سایر نشریات دسترسی داشته باشد. ردیت نیز قبلاً اعلام کرد با OpenAI همکاری خواهد کرد و به این شرکت اجازه می دهد مدل های هوش مصنوعی خود را از طریق محتوای Reddit آموزش دهد.
سایر نشریات خبری و رسانه ها به شدت تلاش می کنند از کسب وکار خود در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند؛ زیرا محتوایی که این فناوری تولید می کند، هر روز رایج تر می شود.
مرکز گزارش های تحقیقی (Center for Investigative Reporting)، قدیمی ترین اتاق خبر غیرانتفاعی انگلستان، ژوئن از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق کپی رایت شکایت کرد. نشریاتی ازجمله نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون و نیویورک دیلی نیوز هم شکایات مشابهی را پیش می برند.